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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Vivemos num mundo em que um simples acesso à internet é significado do mundo nas nossas
mãos. A rapidez das transações e da própria evolução de consumo tem sido exponencial e o
futuro do marketing passará pela sua capacidade de saber precisamente quem está do outro
lado da mensagem, de forma a que possa personalizá-la e adaptar às necessidades especificas
desse determinado público. Só assim o consumidor continuará a ouvir mensagens de
publicidade e a aceitar abordagens comerciais.
Por isso mesmo, no decorrer deste projeto serão utilizados métodos de data mining, como a
análise de clusters, para identificar o tipo de empresa mais potencial para o software PHC CS.
Este é um projeto que incide num caso de estudo sobre a multinacional portuguesa PHC
Software e será desenvolvido com recurso à plataforma SAS Enterprise Miner.
No final do projeto será possível determinar uma estratégia assertiva, adaptada e rentável, tendo
em consideração os dados de consumo dos clientes do PHC CS dos últimos cinco anos.
ABSTRACT: We live in a world where simple access to the internet means the world in our hands. The speed of transactions and the evolution of consumption has been exponential and the future of marketing will depend on its ability to know precisely who is on the other side, so that it can customize and adapt it to the specific needs of this particular audience. Only then the consumer will give attention to advertising messages and accept commercial approaches. For this reason, during this project, I will use data mining methods, such as cluster analysis, to identify the ideal type of customer for the PHC CS software. This is a project that focuses on a Portuguese multinational case study - PHC Software - and will be developed using the SAS Enterprise Miner platform. In the end, it will be possible to determine an assertive, adapted and profitable marketing strategy for PHC CS Software.
ABSTRACT: We live in a world where simple access to the internet means the world in our hands. The speed of transactions and the evolution of consumption has been exponential and the future of marketing will depend on its ability to know precisely who is on the other side, so that it can customize and adapt it to the specific needs of this particular audience. Only then the consumer will give attention to advertising messages and accept commercial approaches. For this reason, during this project, I will use data mining methods, such as cluster analysis, to identify the ideal type of customer for the PHC CS software. This is a project that focuses on a Portuguese multinational case study - PHC Software - and will be developed using the SAS Enterprise Miner platform. In the end, it will be possible to determine an assertive, adapted and profitable marketing strategy for PHC CS Software.
Description
Trabalho de projeto apresentado à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Publicidade e Marketing.
Keywords
Marketing Segmentação Data mining Clustering Software PHC Software Data-driven SAS Enterprise Miner Segmentation
Citation
Garcia, F.C.(2021). Clustering para otimização das estratégias de marketing da multinacional portuguesa PHC Software. [Trabalho de projeto de mestrado, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa. http://hdl.handle.net/10400.21/14263
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social