Repository logo
 
Publication

New trends in advertising research

dc.contributor.editorPereira, Francisco José Costapt_PT
dc.contributor.editorVeríssimo, Jorge Domingos Carapinhapt_PT
dc.contributor.editorNeijens, Peterpt_PT
dc.date.accessioned2020-02-21T10:23:14Z
dc.date.available2020-02-21T10:23:14Z
dc.date.issued2008
dc.description.abstractNew Trends in Advertising Research presents a wide spectre recent and works whose aim is to demonstrate how advertising works drawing special attention to the role of culture, the advertising content, new technologies, and the way advertising agencies develop appropriate practices to make advertising campaigns efficient. The book has 29 chapters framed in five parts. The first part - How advertising works - presents six studies that show dimensions of messages conception, the organization of motivations, the imply-benefit attributes, and how celebrities can contribute to the effectiveness of messages. The second part discusses effects of Product Placement and Sponsorship. The third part - Advertising & Culture – presents six studies that show the way in which cultures and subcultures may influence advertising and advertising effects. The fourth part on new Technologies of Information and Communication(TIC) includes five studies on new advertising platforms. The last part presents seven studies on Content and Context Factors in Advertising. The book addresses itself to the advertising professionals, to advertising communication researchers, as well as to graduate and undergraduate students of advertising and communication, who want to be informed about the last research within these areas.eng
dc.description.abstractNew Trends in Advertising Research apresenta um vasto espectro de estudos e trabalhos recentes cujo objectivo é evidenciar o modo como funciona a publicidade concedendo especial atenção ao papel da cultura, ao conteúdo da publicidade, às novas tecnologias, e ao modo como as agências de publicidade desenvolvem praticas adequadas para construir campanhas eficientes. O livro, com 29 capítulos, está dividido em cinco partes. Na primeira parte – Como funciona a publicidade – são apresentados seis estudos que se debruçam sobre as dimensões da concepção das mensagens, a organização das motivações, os benefícios implícitos nos produtos e o modo como as celebridades podem contribuir para o sucesso das mensagens. Na segunda parte – Publicidade e cultura – são apresentados seis estudos que mostram o modo como as culturas e as subculturas podem influenciar a publicidade e os efeitos da publicidade. Na quarta parte – Novas tecnologias da informação e comunicação – são apresentados cinco estudos em novas plataformas de publicidade. A última parte apresenta sete estudos sobre conteúdo e factores de contexto na publicidade. O livro dirige-se aos profissionais da publicidade e aos estudantes de publicidade e comunicação que queiram estar informados sobre os últimos desenvolvimentos nesta área.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationPereira, F.C., Veríssimo, J., & Neijens, P. (eds.)(2008). New trends in advertising research. Lisboa: Sílabo.pt_PT
dc.identifier.isbn978-972-618-493-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.21/11136
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherSílabopt_PT
dc.relation.publisherversionhttp://www.silabo.pt/livros.asp?num=323pt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/pt_PT
dc.subjectAdvertisingeng
dc.subjectCultureeng
dc.subjectNew Technologieseng
dc.subjectAdvertising campaignseng
dc.subjectAdvertising messageseng
dc.subjectPublicidadept_PT
dc.subjectCulturapt_PT
dc.subjectNovas tecnologiaspt_PT
dc.subjectCampanhas publicitáriaspt_PT
dc.subjectMensagens publicitáriaspt_PT
dc.titleNew trends in advertising researchpt_PT
dc.typebook
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceLisboapt_PT
oaire.citation.titleNew trends in advertising researchpt_PT
rcaap.rightsclosedAccesspt_PT
rcaap.typebookpt_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
LIVRO - New trends in advertising research- capa e indice.pdf
Size:
510.31 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections