Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

New trends in advertising research

Use this identifier to reference this record.

Authors

Advisor(s)

Abstract(s)

New Trends in Advertising Research presents a wide spectre recent and works whose aim is to demonstrate how advertising works drawing special attention to the role of culture, the advertising content, new technologies, and the way advertising agencies develop appropriate practices to make advertising campaigns efficient. The book has 29 chapters framed in five parts. The first part - How advertising works - presents six studies that show dimensions of messages conception, the organization of motivations, the imply-benefit attributes, and how celebrities can contribute to the effectiveness of messages. The second part discusses effects of Product Placement and Sponsorship. The third part - Advertising & Culture – presents six studies that show the way in which cultures and subcultures may influence advertising and advertising effects. The fourth part on new Technologies of Information and Communication(TIC) includes five studies on new advertising platforms. The last part presents seven studies on Content and Context Factors in Advertising. The book addresses itself to the advertising professionals, to advertising communication researchers, as well as to graduate and undergraduate students of advertising and communication, who want to be informed about the last research within these areas.
New Trends in Advertising Research apresenta um vasto espectro de estudos e trabalhos recentes cujo objectivo é evidenciar o modo como funciona a publicidade concedendo especial atenção ao papel da cultura, ao conteúdo da publicidade, às novas tecnologias, e ao modo como as agências de publicidade desenvolvem praticas adequadas para construir campanhas eficientes. O livro, com 29 capítulos, está dividido em cinco partes. Na primeira parte – Como funciona a publicidade – são apresentados seis estudos que se debruçam sobre as dimensões da concepção das mensagens, a organização das motivações, os benefícios implícitos nos produtos e o modo como as celebridades podem contribuir para o sucesso das mensagens. Na segunda parte – Publicidade e cultura – são apresentados seis estudos que mostram o modo como as culturas e as subculturas podem influenciar a publicidade e os efeitos da publicidade. Na quarta parte – Novas tecnologias da informação e comunicação – são apresentados cinco estudos em novas plataformas de publicidade. A última parte apresenta sete estudos sobre conteúdo e factores de contexto na publicidade. O livro dirige-se aos profissionais da publicidade e aos estudantes de publicidade e comunicação que queiram estar informados sobre os últimos desenvolvimentos nesta área.

Description

Keywords

Advertising Culture New Technologies Advertising campaigns Advertising messages Publicidade Cultura Novas tecnologias Campanhas publicitárias Mensagens publicitárias

Citation

Pereira, F.C., Veríssimo, J., & Neijens, P. (eds.)(2008). New trends in advertising research. Lisboa: Sílabo.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Sílabo

Collections