Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
266.83 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente trabalho surge no âmbito da prática profissional supervisionada,
para a obtenção do grau de mestre em Educação Pré-Escolar.
A metodologia de trabalho de projeto (MTP) distingue-se por se tratar de uma
metodologia que incentiva a criança a procurar o seu conhecimento e a cada vez
querer saber mais. É ainda um método de trabalho em que o/a educador/a é apenas
um auxílio e um orientador de todo o processo traçado pelas crianças.
Este relatório é o reflexo da utilização da metodologia de trabalho de projeto
num contexto de pré-escolar, com um grupo de 24 crianças, heterógeno de idades,
sendo estas compreendidas entre os três e os seis anos, em que são valorizados e
explicitados a participação das crianças no processo de aprendizagem ao longo do
projeto que foi desenvolvido.
Este trabalho pretende explicitar quais os benefícios da MTP para a
aquisição de competências e a forma como estes ocorrem, acabando assim por
explicitar quais foram as principais aquisições feitas pelo grupo de crianças.
ABSTRACT The present work comes within the scope of professional practice supervised, for obtaining the master's degree in pre-school Education. The methodology of work of project (MTP) is distinguished because it is a methodology, which encourages the child to seek your knowledge and more, and wants to know more. It is still a working method in which the educator is just an aid and a supervisor of the whole process outlined by the children. This report is a reflection of the use of the methodology of project work in a pre-school context, with a group of 24 children, between three and six years. They are valued and given the participation of children in the learning process throughout the project, which was developed. With this, this paper aims to clarify what are the benefits of the MTP for the acquisition of skills and the way in which these occur, so clarify what were the major acquisitions made by the group previously stated.
ABSTRACT The present work comes within the scope of professional practice supervised, for obtaining the master's degree in pre-school Education. The methodology of work of project (MTP) is distinguished because it is a methodology, which encourages the child to seek your knowledge and more, and wants to know more. It is still a working method in which the educator is just an aid and a supervisor of the whole process outlined by the children. This report is a reflection of the use of the methodology of project work in a pre-school context, with a group of 24 children, between three and six years. They are valued and given the participation of children in the learning process throughout the project, which was developed. With this, this paper aims to clarify what are the benefits of the MTP for the acquisition of skills and the way in which these occur, so clarify what were the major acquisitions made by the group previously stated.
Description
Relatório de Estágio apresentado à Escola Superior de Educação de Lisboa para obtenção
de grau de mestre em Educação Pré-Escolar
Keywords
Metodologia de trabalho de projeto Pré-escolar Investigação Competências Processo de aprendizagem Methodology of project work Preschool Research Skills Learning process
Citation
Rodrigues, L. A. C. (2018). A mobilização da metodologia de trabalho de projeto para a aquisição de competências (Dissertação de mestrado não publicada). Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Educação, Lisboa Disponível em: http://hdl.handle.net/10400.21/9487