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Authors
Abstract(s)
Esta investigação, desenvolvida no âmbito do projeto final de Mestrado em Audiovisual e Multimédia tem como objetivo a realização e produção de um conteúdo audiovisual que tem como base a compreensão da efetividade da mensagem comunicada, tratando nomeadamente do tema da “Auto-Aceitação”, culminando uma mensagem de cariz social.
O conceito inerente ao videoclipe surge através de um conjunto de questões: Será que o videoclipe é mais do que um meio de publicidade? Será o processo de produção de um videoclipe linear? Será o videoclipe capaz de expressar uma mensagem de natureza motivacional e de inclusão social aplicável às várias sociedades e culturas? Será compreendida de forma coerente?
No final do processo de investigação espera-se a criação de um videoclipe elaborado em torno de uma mensagem, validando as questões iniciais, bem como o objetivo central de todo o projeto, através de um processo de análise qualitativa.
ABSTRACT: This investigation, developed in the scope of the final project for the Audiovisual and Multimedia Master’s Degree aims to the realization and production of an audiovisual content based on the understanding of the effectiveness of the communicated message, principally dealing with the “Self-Acceptance” subject, culminating a social message. The inherent concept of the video clip arises through a set of questions: Is the music video more than an advertising medium? Is the production concept of a music video linear? Can the music video express a message with a motivational nature of social inclusion applied to the miscellaneous of cultures and societies? Will it be understood in a coherent way? By the end of the investigation process, it is waited the creation of a videoclip developed around a message validating the initial questions, as well as the main purpose of the entire project, through a qualitative analysis process.
ABSTRACT: This investigation, developed in the scope of the final project for the Audiovisual and Multimedia Master’s Degree aims to the realization and production of an audiovisual content based on the understanding of the effectiveness of the communicated message, principally dealing with the “Self-Acceptance” subject, culminating a social message. The inherent concept of the video clip arises through a set of questions: Is the music video more than an advertising medium? Is the production concept of a music video linear? Can the music video express a message with a motivational nature of social inclusion applied to the miscellaneous of cultures and societies? Will it be understood in a coherent way? By the end of the investigation process, it is waited the creation of a videoclip developed around a message validating the initial questions, as well as the main purpose of the entire project, through a qualitative analysis process.
Description
Trabalho de projeto apresentado à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Audiovisual e Multimédia.
Keywords
Audiovisual e multimedia Videoclipes Inclusão social Mensagens Comunicação Autoaceitação Audiovisual and multimedia Music video Social inclusion Message Communication Self-acceptance
Citation
CARRETAS, João Pedro da Silva - O papel do videoclipe enquanto veículo de mensagem de inclusão social: caso de estudo: shine with me. Lisboa: IPL, Escola Superior de Comunicação Social, 2017. Trabalho de projeto.
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social