Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
174.45 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Neste artigo procura-se analisar a forma como se efetiva a participação
de crianças pequenas (até aos 3 anos) numa creche do concelho da Moita.
O trabalho desenvolvido assumiu uma abordagem qualitativa, de natureza
interpretativa, tendo sido utilizados como instrumentos de recolha
de dados entrevistas semidiretivas realizadas a duas educadoras de
infância. A análise de conteúdo às entrevistas permitem afirmar que a
creche, entendida enquanto espaço democrático é, ainda, um conceito
difícil de compreender e promover na prática educativa.
This paper aims to analyze children’s participation (up to 3 years old) in a nursery in the municipality of Moita. The work developed assumed a qualitative approach with an interpretative nature. Semi-directional interviews applied to two educators were used as data collection instruments. The analysis of content to the interviews allows us to affirm that day care, understood as a democratic space, is still a concept difficult to understand and promote in educational practice.
This paper aims to analyze children’s participation (up to 3 years old) in a nursery in the municipality of Moita. The work developed assumed a qualitative approach with an interpretative nature. Semi-directional interviews applied to two educators were used as data collection instruments. The analysis of content to the interviews allows us to affirm that day care, understood as a democratic space, is still a concept difficult to understand and promote in educational practice.
Description
Keywords
Participação Crianças Direitos da criança Creche Participation Young children Children's rights Nursery
Citation
Ministro, C. S. (2018). Participação e envolvimento de crianças pequenas no processo educativo. In C. Tomás, T. Almeida & D. Lino (Coords.), Educação e Práticas Pedagógicas com crianças dos 0 aos 3 anos: Diálogos entre Pedagogia, Psicologia e Sociologia. (pp. 111-130) .Lisboa: Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais. ISBN 978-989-8912-05-3 DOI:https://doi.org/10.34629/ipl.eselx.cap.livros.032
Publisher
CIED - Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais