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Authors
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Abstract(s)
Este relato aborda um processo pedagógico desenvolvido ao longo de dois anos letivos na Unidade
Curricular de Desenho I que integra o plano de estudos da Licenciatura em Artes Visuais e Tecnologias
da Escola Superior de Educação de Lisboa.
Considerando a importância do desenho como instrumento basilar numa formação em artes visuais,
propõe-se uma reflexão acerca dos pressupostos que nortearam a estruturação das propostas
de trabalho, metodologias, articulação com outras Unidades Curriculares bem como os resultados
de algumas destas propostas.
Abstract This text proposes an overview of some moments in a pedagogic process involving Drawing I Curricular Unit during the two academic years. Drawing I is one of the drawing units that integrate Visual Arts and Technology degree’s study plan. Considering the importance of drawing as a basic instrument in Visual Arts training, I propose a reflection about the assumptions that guided the structuring of projects, methodologies, coordination with other curricular units as well as the results obtained.
Abstract This text proposes an overview of some moments in a pedagogic process involving Drawing I Curricular Unit during the two academic years. Drawing I is one of the drawing units that integrate Visual Arts and Technology degree’s study plan. Considering the importance of drawing as a basic instrument in Visual Arts training, I propose a reflection about the assumptions that guided the structuring of projects, methodologies, coordination with other curricular units as well as the results obtained.
Description
Keywords
Desenho Ensino artístico Figuração Representação Arts Education Drawing Figuration Representation
Citation
Pereira, Teresa Matos (2016) «Desenho: Entre a representação e a (re)significação. Experiências pedagógicas em contextos de Ensino Superior Artístico». Relato disponível nas Atas da V Conferência Internacional Investigação, Práticas e Contextos em Educação (p. 451-453