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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O mundo organizacional é caracterizado por uma forte concorrência que obriga as empresas a
adaptarem-se diariamente a novos desafios. Estas constantes exigências impostas às organizações,
fizeram-nas perceber que os colaboradores eram o seu fator diferenciador no caminho para o
sucesso. Foi neste contexto que o Employer Branding se começou a destacar como forma de reter
e atrair os melhores ativos humanos.
O presente trabalho de projeto propõe um Plano de Ação Estratégica de Employer Branding na
Philips Portuguesa, S.A., na perspetiva das Relações Públicas. Para tal, foi utilizado o Modelo de
Relações Públicas em 4 etapas: Investigação, Planificação/Programação, Ação/Comunicação -
Ação e Avaliação.
Através da elaboração deste trabalho, foi possível concluir que a nível internacional a Philips já
dispõe de uma estratégia de Employer Branding, no entanto, os programas e atividades existentes
para a sua promoção são pouco conhecidos por parte dos colaboradores em Portugal. Portanto,
muitas das iniciativas aqui propostas surgem como aliadas às já existentes, na medida em que
pretendem promover o conhecimento e implementação da estratégica internacional na Philips
Portuguesa.
ABSTRACT: The organizational world is characterized by a strong competition that forces companies to adapt to new challenges daily. These constant demands imposed on organizations made them realize that employees were the differentiating factor on their way to success. It was in this context that Employer Branding began to stand out as a way to retain and attract the best employees. This project proposes an Employer Branding strategic action plan for Philips Portuguesa, S.A., in the Public Relations perspective. For that was used the Four-step Public Relations Process: Investigation, Planning/Programming, Action/Communication - Action and Evaluation. Through this work, it was possible to conclude that, internationally, Philips already has an Employer Branding strategy, however, the programs and activities that exist for its promotion are unknown by employees in Portugal. Therefore, many of the initiatives proposed here complement the ones that already exist to promote the knowledge and implementation of the international strategy at Philips Portuguesa.
ABSTRACT: The organizational world is characterized by a strong competition that forces companies to adapt to new challenges daily. These constant demands imposed on organizations made them realize that employees were the differentiating factor on their way to success. It was in this context that Employer Branding began to stand out as a way to retain and attract the best employees. This project proposes an Employer Branding strategic action plan for Philips Portuguesa, S.A., in the Public Relations perspective. For that was used the Four-step Public Relations Process: Investigation, Planning/Programming, Action/Communication - Action and Evaluation. Through this work, it was possible to conclude that, internationally, Philips already has an Employer Branding strategy, however, the programs and activities that exist for its promotion are unknown by employees in Portugal. Therefore, many of the initiatives proposed here complement the ones that already exist to promote the knowledge and implementation of the international strategy at Philips Portuguesa.
Description
Trabalho de projeto de mestrado apresentado à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Gestão Estratégica das Relações Públicas.
Keywords
Relações públicas Comunicação interna Employer Branding Processo de relações públicas em 4 etapas Philips Portuguesa, S.A. Public relations Internal communication Four-step public relations process
Citation
Mendes, A.S.O. (2021). Proposta de Plano de Ação Estratégica de Employer Branding na Philips Portuguesa, S.A.. [Trabalho de projeto de mestrado, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa http://hdl.handle.net/10400.21/13636
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social