Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
558.31 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O relatório insere-se no âmbito da Prática de Ensino Supervisionada do Mestrado em Educação Pré-Escolar, desenvolvida num jardim-de-infância, da rede pública, situado em Lisboa, com um grupo de crianças com idades compreendidas dos três aos seis, pretende-se com este trabalho realizar uma análise reflexiva e crítica sobre a prática pedagógica. O presente relatório destina-se à obtenção do grau de Mestre de Qualificação para a Docência em Educação Pré-Escolar.
Este trabalho teve como principal objetivo conhecer os contributos das artes visuais em contexto de Jardim de Infância nas atitudes e comportamentos de um grupo de crianças entre os três e os seis anos de idade.
Esta investigação foi realizada tendo por base uma metodologia de Estudo de Caso, desenvolvendo-se atividades no âmbito das Artes Visuais, tendo em vista a influência destas na autoregulação dos comportamentos. O estudo segue uma abordagem qualitativa.
Este estudo reforça a importância do contributo das Artes Visuais em contexto pré-escolar para o desenvolvimento das crianças.
Abstract The report is part of the Supervised Teaching Practice of the Masters in Pre-School Education, developed in a kindergarten, of the public network, located in Lisbon, with a group of children aged 3 to 6, intends to It is with this work to carry out a reflexive and critical analysis on the pedagogical practice. The present study is aimed at obtaining the Master's Degree of Qualification for Teaching in Pre-School Education. This work had as main objective to know the influence of visual arts in the context of kindergarten on the attitudes and behaviors of a group of children between three and six years of age. This research was carried out based on a Research-Action methodology, developing activities in the field of Plastic Expression, in view of their influence on self-regulation of behaviors. The study follows a qualitative approach. This study reinforces the importance of the contribution of Visual Arts in a preschool context for children's development.
Abstract The report is part of the Supervised Teaching Practice of the Masters in Pre-School Education, developed in a kindergarten, of the public network, located in Lisbon, with a group of children aged 3 to 6, intends to It is with this work to carry out a reflexive and critical analysis on the pedagogical practice. The present study is aimed at obtaining the Master's Degree of Qualification for Teaching in Pre-School Education. This work had as main objective to know the influence of visual arts in the context of kindergarten on the attitudes and behaviors of a group of children between three and six years of age. This research was carried out based on a Research-Action methodology, developing activities in the field of Plastic Expression, in view of their influence on self-regulation of behaviors. The study follows a qualitative approach. This study reinforces the importance of the contribution of Visual Arts in a preschool context for children's development.
Description
Relatório da Prática Profissional Supervisionada
Mestrado em Educação Pré-escolar
Keywords
Artes visuais Atitudes Comportamentos Jardim de infância Visual arts Attitudes Behaviors Kindergarten
Citation
Barros, J. D. (2019). A importância da Expressão plástica na autorregulação dos comportamentos (Dissertação de mestrado não publicada). Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Educação, Lisboa Disponível em: http://hdl.handle.net/10400.21/10940
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Educação de Lisboa