Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
496.97 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente trabalho pretende reflectir sobre o objecto fílmico Muitos Morrem Tarde Demais. Ame ou Morra. O projecto, um filme de autoficção de 90 minutos, é estruturado em 11 capítulos e um prólogo, com cada capítulo introduzido por um aforismo, principalmente de Nietzsche. A narrativa segue um protagonista suicida que, após perder o amor de sua vida, enfrenta uma crise existencial e emocional. O filme aborda temas como o amor, a perda e o suicídio, utilizando uma estética minimalista e inspirada na música clássica para construir uma paleta emocional. A proposta utiliza recursos limitados, como filmagens com um smartphone, para criar uma "prova de conceito" que reflecte o diálogo entre a imagem, o som e as emoções humanas.
ABSTRACT - This paper aims to reflect on the filmic object Many Die Too Late. Love or Die. The project, a 90-minute autofiction film, is structured in 11 chapters and a prologue, with each chapter introduced by an aphorism, mainly from Nietzsche. The narrative follows a suicidal protagonist who, after losing the love of His life, faces an existential and emotional crisis. The film deals with themes such as love, loss and suicide, using a minimalist aesthetic inspired by classical music to build an emotional palette. The proposal uses limited resources, such as filming with a smartphone, to create a ‘proof of concept’ that reflects the dialogue between image, sound and human emotions.
ABSTRACT - This paper aims to reflect on the filmic object Many Die Too Late. Love or Die. The project, a 90-minute autofiction film, is structured in 11 chapters and a prologue, with each chapter introduced by an aphorism, mainly from Nietzsche. The narrative follows a suicidal protagonist who, after losing the love of His life, faces an existential and emotional crisis. The film deals with themes such as love, loss and suicide, using a minimalist aesthetic inspired by classical music to build an emotional palette. The proposal uses limited resources, such as filming with a smartphone, to create a ‘proof of concept’ that reflects the dialogue between image, sound and human emotions.
Description
Trabalho de Projecto submetido à Escola Superior de Teatro e Cinema para cumprimento dos requisitos necessários à obtenção do grau de Mestre em Desenvolvimento de Projecto Cinematográfico - especialização em Dramaturgia e Realização
Keywords
Tragédia Autoficção Música Nietzsche Erotismo Tragedy Autofiction Music Eroticism
Citation
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa - Escola Superior de Teatro e Cinema