Loading...
4 results
Search Results
Now showing 1 - 4 of 4
- Management of innovation ecosystems based on six sigma business scorecardPublication . Calado, João Manuel Ferreira; Requeijo, José; Abreu, António; Dias, AnaIn the present context, companies to be competitive must develop high-performance innovation capabilities that enable them to respond quickly to market needs. However, the lack of tools and methodologies to assess the performance of innovation projects in an integrated way remains an obstacle. The paper begins by discussing the principles of Six Sigma and the Balanced Scorecard for performance evaluation. Next, the advantages of the Six Sigma Business Scorecard are discussed as a tool to support the evaluation of performance in innovation projects. Finally, the advantages of their application in the context of a collaborative ecosystem are discussed. It is illustrated that the BSC ensures that top management pays attention at any time to the specific elements of the Six Sigma implementation that are not working as planned, providing a link between strategy and quality initiatives assuring customers satisfaction in innovation projects.
- Vantagens da aplicação da filosofia six sigma business scorecard em projectos de manutençãoPublication . Requeijo, José; Abreu, António; Calado, João Manuel FerreiraDe acordo com a perspectiva tradicional a função manutenção é conotada como uma atividade secundária consumidora de recursos humanos e financeiros, razão pela qual muitas empresas utilização como estratégia de manutenção há já vários anos, a subcontratação dos serviços de manutenção a empresas especializadas. No entanto, as estratégias de gestão da manutenção herdadas do passado estão cada vez menos adaptadas às necessidades e exigências dos processos modernos de produção. A necessidade em efetuar operações de manutenção em sistemas cada vez mais complexos requer acesso a vários tipos distintos de competências que as pequenas e médias empresas especializadas em serviços de manutenção geralmente não possuem. Como resultado, as empresas prestadoras de serviços de manutenção são confrontadas com o seguinte dilema: desenvolver as competências em falta, por meio de seus próprios ativos, fazendo investimentos por vezes elevados, ou em alternativa capitalizar as competências que podem ser disponibilizadas por outras empresas de manutenção no contexto de um ecossistema colaborativo. Entende-se por ecossistema colaborativo uma qualquer coligação entre um conjunto de várias entidades (especialistas e empresas) autónomas, geograficamente distribuídas e heterogéneas do ponto de vista operacional, que decidem estabelecer relações de colaboração entre si, como processo, para atingir objetivos comuns ou compatíveis de forma mais eficiente. Este artigo tem como objetivo ilustrar o papel da abordagem Six Sigma Scorecard como instrumento de gestão para a melhoria da qualidade no serviço prestado num contexto colaborativo. O artigo começa por discutir os princípios da filosofia Six Sigma e do Balanced Scorecard. Em seguida, é discutido de que modo se pode fazer a associação das duas metodologias como instrumento de gestão. Por último, é discutido como é que esta abordagem pode ser aplicada na avaliação das atividades de manutenção no contexto de um ecossistema colaborativo.
- Seis sigma business scorecard no desenvolvimento de projetos de manutenção num contexto colaborativoPublication . Requeijo, José; Abreu, António; Calado, João Manuel Ferreira; Dias, A. S. M. E.De acordo com a perspectiva tradicional a função manutenção é conotada como uma atividade secundária consumidora de recursos humanos e financeiros, razão pela qual, muitas empresas utilizam como estratégia de manutenção há já vários anos, a subcontratação dos serviços de manutenção a empresas especializadas. No entanto, a necessidade em efetuar operações de manutenção em sistemas cada vez mais complexos requer acesso a vários tipos distintos de competências que as pequenas e médias empresas especializadas em serviços de manutenção geralmente não possuem. Este artigo tem como objetivo ilustrar o papel da abordagem Six Sigma Scorecard como instrumento de gestão para a melhoria da qualidade no serviço prestado num contexto colaborativo. O artigo começa por discutir os princípios da filosofia Six Sigma e do Balanced Scorecard. Em seguida, é discutido de que modo se pode fazer a associação das duas metodologias como instrumento de gestão. Por último, é discutido como é que esta abordagem pode ser aplicada na avaliação das atividades de manutenção no contexto de um ecossistema colaborativo. According to the traditional perspective the maintenance function is counted as a secondary activity consuming human and financial resources, which is why many companies, use as maintenance strategy for several years, the subcontracting of maintenance services to specialized companies. However, the need to perform maintenance operations on increasingly complex systems requires access to several distinct types of skills that small and medium-sized firms specialized in maintenance services generally do not have. This paper aims to illustrate the role of the Six Sigma Scorecard approach as a management tool for improving quality in service provided in a collaborative context. The article begins by discussing the principles of the Six Sigma and the Balanced Scorecard backgrounds. It is then discussed how the two methodologies can be combined as a management tool of maintenance activities. Finally, it is discussed how this approach can be applied in the assessment of maintenance activities in the context of a collaborative ecosystem.
- Management of innovation ecosystems based on six sigma business scorecardPublication . Calado, João Manuel Ferreira; Requeijo, José Gomes; Abreu, António; Dias, AnaIn the present context, companies to be competitive must develop high-performance innovation capabilities that enable them to respond quickly to market needs. However, the lack of tools and methodologies to assess the performance of innovation projects in an integrated way remains an obstacle. The paper begins by discussing the principles of Six Sigma and the Balanced Scorecard for performance evaluation. Next, the advantages of the Six Sigma Business Scorecard are discussed as a tool to support the evaluation of performance in innovation projects. Finally, the advantages of their application in the context of a collaborative ecosystem are discussed. It is illustrated that the BSC ensures that top management pays attention at any time to the specific elements of the Six Sigma implementation that are not working as planned, providing a link between strategy and quality initiatives assuring customers satisfaction in innovation projects.