Browsing by Author "Machado, Evelin"
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- Dominant communication strategies and digital platforms for personal brand management in the “post-pandemic” job marketPublication . Machado, Evelin; Miranda, Sandra; Baldi, VaniaThe objective of the article is to investigate what are the most appropriate communicational strategies for social media in the context of personal brand management, which digital platforms are dominant and how they can be used in the “post-pandemic” job market of COVID-19. To this end, data collection was conducted with professionals specializing in personal branding, the process responsible for personal brand management, in the scenario of Portugal and Brazil. The research seeks to contribute to fill scientific gaps concerning the personal branding theme and provide the labor market with an updated vision aligned with the best practices used by market specialists, from the countries under analysis, in addition to the use by society in general.
- Personal Branding e a sua adaptação às estratégias de gestão da comunicação nas mídias sociaisPublication . Machado, Evelin; Miranda, SandraBranding, anteriormente responsável pela gestão de produtos e serviços, pode ser estendido à pessoas, no sentido de salientar aspectos diferenciadores de determinado indivíduo e comunicar à sua rede de relacionamento, buscando destacá-lo de seus concorrentes, de forma a gerar reputação de credibilidade. Embora haja pesquisas sobre o fenômeno da marca nas mídias sociais, observa-se que a concepção relativa à pessoas apresenta gaps no alinhamento conceitual e profundidade científica, propiciando imenso espaço de progressão. Com a ascenção das mídias sociais, o processo degestão da Marca Pessoal precisou se adaptar às estratégias de comunicação nas plataformas digitais, especialmente para estar em sintonia com a competitividade do mercado de trabalho atual, em profunda transformação. Alinhado a essa perspectiva, o estudo também busca discutir as novas demandas do mercado e abordar novas profissões que surgem em decorrência da intensa utilização das ferramentas on-line, bem como sua relação com a Marca Pessoal. Assim, o objetivo do artigo é, por meio de revisão teórica sistemática da literatura, investigar e discutir como o processo de gestão da Marca Pessoal, também denominado Personal Branding, pode se adaptar às dinâmicas comunicacionais nas diversas plataformas de mídias sociais, contribuindo para suplantar algumas das lacunas de conhecimento científico e possibilitando o uso desse conhecimento pela sociedade em geral.
- The impact of social media communication on personal brand managementPublication . Machado, Evelin; Miranda, SandraIn contemporary societies, forms of communication have become, in many ways, predominantly online. The rise of social media has reshaped the culture of communication and created new virtual environments offering multiple opportunities for individuals to create profiles on different platforms, to communicate both personally and professionally. Although there is research on the phenomenon of Branding in social media, it is observed that the people-related perspective presents gaps in conceptual alignment and scientific depth and therefore holds immense room for progression. Thus, the objective of this article is, through a theoretical revision, to investigate and discuss the influence of communication practices and dynamics in the process of Personal Brand Management in social media, in order to contribute to overcome some of the gaps in scientific knowledge and enable the use of this knowledge by society in general.