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Authors
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Abstract(s)
A inclusão social da mulher como parte igualitária na sociedade perante o homem, é
uma tendência para o futuro. As campanhas publicitárias são um grande aliado à
inclusão social da mulher no que concerne à desconstrução de estereótipos de
género. Não obstante, a Organização das Nações Unidas através da elaboração e
cumprimento do quinto Objetivo de Desenvolvimento Sustentável, “Igualdade de
género”, pretende empoderar todas as mulheres e raparigas, assim torna-se
fundamental para as marcas cooperarem com o seu alcance. A presente investigação
tem como temática a inclusão social da mulher no discurso publicitário. Deste modo,
pretende compreender se a Vodafone Portugal inclui a Mulher nas suas campanhas
publicitárias de forma a cooperar com o alcance dos Objetivos de Desenvolvimento
Sustentável ou devido a outro motivo, isto é, entender se a marca através da sua
publicidade promove a igualdade de género e, caso o faça, de que forma.
ABSTRACT: The social inclusion of women as equal participants in society alongside men is a trend for the future. Advertising campaigns are a powerful ally in promoting the social inclusion of women by challenging gender stereotypes. Nevertheless, the United Nations, through the formulation and implementation of the fifth Sustainable Development Goal, "Gender Equality," aims to empower all women. Therefore, it becomes essential for brands to cooperate in the achieving of this goal. The present research focuses on the social inclusion of women in the advertising discourse. Therefore, the aim is to understand if Vodafone Portugal includes women in their advertising campaigns to contribute to the achievement of the Sustainable Development Goals or for another reason. Throughout, it seeks to determine if the brand promotes gender equality through its advertising and how it does so.
ABSTRACT: The social inclusion of women as equal participants in society alongside men is a trend for the future. Advertising campaigns are a powerful ally in promoting the social inclusion of women by challenging gender stereotypes. Nevertheless, the United Nations, through the formulation and implementation of the fifth Sustainable Development Goal, "Gender Equality," aims to empower all women. Therefore, it becomes essential for brands to cooperate in the achieving of this goal. The present research focuses on the social inclusion of women in the advertising discourse. Therefore, the aim is to understand if Vodafone Portugal includes women in their advertising campaigns to contribute to the achievement of the Sustainable Development Goals or for another reason. Throughout, it seeks to determine if the brand promotes gender equality through its advertising and how it does so.
Description
Dissertação de mestrado apresentada à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Publicidade e Marketing.
Keywords
Publicidade Inclusão social Género feminino Objetivos de desenvolvimento sustentável Vodafone Portugal Advertising Social inclusion Female gender Sustainable development goals
Citation
Vilela, C.G. (2023). Inclusão social da mulher no discurso publicitário: relação com os objetivos de desenvolvimento sustentável. Estudo de caso: Vodafone Portugal [Dissertação de mestrado, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa. http://hdl.handle.net/10400.21/17007
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social