Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
499.81 KB | Adobe PDF | |||
7.71 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
É objetivo do presente relatório estudar a ação do educador de infância na metodologia de trabalho de projeto¸ através da análise e reflexão fundamentadas do processo de intervenção vivenciado na iniciação à prática profissional em valência de jardim-de-infância. Esta temática visa o estudo da evolução do papel do adulto, mediante o impacto dos projetos desenvolvidos na comunidade sala.
ABSTRACT It is the objective of this report to study the action of the educator of childhood in the methodology of work of project¸ through the analysis and reflection of the intervention process experienced in the initiation to the professional practice in valence of kindergarten. This theme aims to study the evolution of the role of the adult, through the impact of the projects developed in the community room.
ABSTRACT It is the objective of this report to study the action of the educator of childhood in the methodology of work of project¸ through the analysis and reflection of the intervention process experienced in the initiation to the professional practice in valence of kindergarten. This theme aims to study the evolution of the role of the adult, through the impact of the projects developed in the community room.
Description
Relatório de Prática Profissional Supervisionada apresentado à Escola Superior de Educação de Lisboa para a obtenção do grau de Mestre em Educação Pré-Escolar
Keywords
Aprendizagem ativa Movimento da escola moderna Metodologia de trabalho de projeto Active learning Modern school movement Project work methodology
Citation
Fonseca, A. F. P. (2018). A ação do educador de infância na metodologia de trabalho de projeto (Dissertação de mestrado não publicada). Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Educação, Lisboa Disponível em: http://hdl.handle.net/10400.21/9459