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Authors
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Abstract(s)
O cinema português não tem junto do público nacional o mesmo apelo de outros
tempos. Hoje a oferta é maior e o cinema norte-americano parece ter invadido as salas
de cinema portuguesas. Hoje o cinema português está mais dependente do
financiamento público, a ida às salas de cinema para ver produções nacionais é parca
quando comparada com afluência para ver filmes de outros países e a produção nacional
nem sempre passa nas salas nacionais. Sob este cenário, o trabalho aqui apresentado
pretende responder ao que parece ser uma necessidade de desenvolvimento e de
crescimento do sector usando como ferramenta as relações públicas.
Este trabalho consiste, assim, numa aplicação prática das técnicas de relações
públicas para construir uma estratégia de comunicação que, por um lado, promova o
cinema português e que, por outro, fortaleça o sector.
ABSTRACT: The Portuguese cinema does not have the same appeal to its national audience as it once had. Today the offer is bigger and the North-American cinema appears to have invaded the Portuguese movie theatres. Today the Portuguese cinema is more dependent on public funding, the movie theatre attendance to see national productions is scarce when compared with the attendance of productions of foreign origin and national production not always are exhibited on national theatres. Under this scenario, the work here presented intends to respond to what seems to be the need for development and growth of the sector using as tool public relations. This work consists on a practical application of public relations techniques to design a communication strategy that, on one hand, promotes the Portuguese cinema and, on the other, strengthens the sector.
ABSTRACT: The Portuguese cinema does not have the same appeal to its national audience as it once had. Today the offer is bigger and the North-American cinema appears to have invaded the Portuguese movie theatres. Today the Portuguese cinema is more dependent on public funding, the movie theatre attendance to see national productions is scarce when compared with the attendance of productions of foreign origin and national production not always are exhibited on national theatres. Under this scenario, the work here presented intends to respond to what seems to be the need for development and growth of the sector using as tool public relations. This work consists on a practical application of public relations techniques to design a communication strategy that, on one hand, promotes the Portuguese cinema and, on the other, strengthens the sector.
Description
Dissertação de mestrado apresentada à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Gestão Estratégica das Relações Públicas.
Keywords
Relações públicas Estratégias de comunicação Cinema Portugal Public relations Communication strategies
Citation
Camilo, M.E. (2009). Relações públicas para o cinema Português: Uma proposta para aproximar a indústria e os seus públicos. [Dissertação de mestrado em Gestão Estratégica das Relações Públicas, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa. http://hdl.handle.net/10400.21/809
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social