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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Este trabalho visa realizar um plano de comunicação estratégica baseada na investigação,
análise de dados e realização de entrevistas com os representantes das organizações
envolvidas. Tem como objetivo a consolidação da relação da organização ILGA Portugal
na comunidade da Freguesia de Santa Maria Maior. Para isso considerada a organização
dessa comunidade, assim como as atividades e projetos que a organização já desenvolveu
até a data. O trabalho está dividido em duas partes: a primeira parte teórica por meio de
pesquisas na área das Relações Públicas e o Terceiro Setor, análise documental, relatório
de atividades e realização das entrevistas com os responsáveis pela comunicação da Junta
de Freguesia de Santa Maria Maior e a Diretora da ILGA Portugal. A segunda parte do
trabalho apresenta o seu objeto empírico: o plano de comunicação estratégica para a ILGA
Portugal. Onde utilizou-se as relações públicas e suas estratégias de comunicação com
foco na mudança social e despertar o interesse comunitário. Para isso os interesses e rotina
da comunidade foram alinhados aos objetivos da organização, de acordo com as
ferramentas já utilizadas e o fluxo de comunicação existente na comunidade, assim como
de que forma as tradições e cultura do grupo influenciam no plano de comunicação. O
projeto irá apresentar estratégias para a ILGA Portugal melhor seu relacionamento com a
comunidade e motivá-los a despertar para a necessidade da mudança social.
ABSTRACT: This work aims to carry out a strategic communication plan based on research, data analysis and conducting interviews with representatives of the organizations involved. It aims to consolidate the relationship of the organization ILGA Portugal in the community of the Parish of Santa Maria Maior. For this, the organization of this community is considered, as well as the activities and projects that the organization has developed to date. The work is divided into two parts: the first theoretical part through research in the area of Public Relations and the Third Sector, document analysis, activity report and interviews with those responsible for communication of the Parish Council of Santa Maria Maior and the Director of ILGA Portugal. The second part of this work presents its empirical object: the strategic communication plan for ILGA Portugal. Where public relations and communication strategies focused on social change and arousing community interest were used. For this, the interests and routine of the community were aligned with the organization's objectives, according to the tools already used and the existing communication flow in the community, as well as how the traditions and culture of the group influence the communication plan. The project will present strategies for ILGA Portugal to improve their relationship with the community and motivate them to wake up to the need for social chang
ABSTRACT: This work aims to carry out a strategic communication plan based on research, data analysis and conducting interviews with representatives of the organizations involved. It aims to consolidate the relationship of the organization ILGA Portugal in the community of the Parish of Santa Maria Maior. For this, the organization of this community is considered, as well as the activities and projects that the organization has developed to date. The work is divided into two parts: the first theoretical part through research in the area of Public Relations and the Third Sector, document analysis, activity report and interviews with those responsible for communication of the Parish Council of Santa Maria Maior and the Director of ILGA Portugal. The second part of this work presents its empirical object: the strategic communication plan for ILGA Portugal. Where public relations and communication strategies focused on social change and arousing community interest were used. For this, the interests and routine of the community were aligned with the organization's objectives, according to the tools already used and the existing communication flow in the community, as well as how the traditions and culture of the group influence the communication plan. The project will present strategies for ILGA Portugal to improve their relationship with the community and motivate them to wake up to the need for social chang
Description
Trabalho de projeto de mestrado apresentado à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Gestão Estratégica das Relações Públicas.
Keywords
Terceiro setor Comunicação de interesse público Relações públicas Junta de Freguesia Diversidade sexual Third sector Public interest communication Public relations Parish Council Sexual diversity
Citation
Silva, I.D. (2021). Ativação da relação: Consolidação da organização ILGA Portugal na comunidade da Freguesia de Santa Maria Maior. [Trabalho de projeto de mestrado, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa http://hdl.handle.net/10400.21/13870
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social