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Authors
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Abstract(s)
Nos últimos anos, o setor automóvel tem-se destacado como uma das indústrias mais significativas na economia global, assumindo uma posição de extrema relevância na economia mundial, sendo o seu produto essencial para a mobilidade de pessoas e mercadorias.
Sendo esta uma indústria cada vez mais diversificada, as marcas sentiram a necessidade de se destacarem no mercado, proporcionando aos seus clientes cada vez mais funcionalidades que proporcionam conforto e segurança para os seus utilizadores.
Deste modo, esta investigação parte da hipótese de que certas funcionalidades oferecidas pelas marcas nos seus automóveis, podem ter uma maior influência ou não, na intenção de compra do consumidor, tendo como principal objetivo, perceber quais os fatores que influenciam todo este processo.
O método a ser utilizado é o método quantitativo, neste caso, através de um inquérito por questionário. Foi desenvolvido um questionário online, onde se contabilizaram 130 respostas que compuseram a amostra final para o estudo. Os dados obtidos permitiram confirmar as nove hipóteses formuladas.
ABSTRACT: In recent years, the automotive sector has emerged as one of the most significant industries in the global economy, assuming a crucial role in worldwide economic development. Its products are essential for the mobility of both people and goods. As this industry becomes increasingly diversified, brands have felt the need to differentiate themselves in the market by offering their customers more features that provide comfort and safety. This research investigates the hypothesis that certain features offered by automotive brands may have varying degrees of influence on consumer purchase intentions. The primary objective is to understand the factors that drive this decision-making process. The research employs a quantitative method, specifically through asurvey questionnaire. An online questionnaire was developed, gathering 130 responses, which formed the final sample for the study. The data obtained confirmed eleven of the twelve hypotheses formulated.
ABSTRACT: In recent years, the automotive sector has emerged as one of the most significant industries in the global economy, assuming a crucial role in worldwide economic development. Its products are essential for the mobility of both people and goods. As this industry becomes increasingly diversified, brands have felt the need to differentiate themselves in the market by offering their customers more features that provide comfort and safety. This research investigates the hypothesis that certain features offered by automotive brands may have varying degrees of influence on consumer purchase intentions. The primary objective is to understand the factors that drive this decision-making process. The research employs a quantitative method, specifically through asurvey questionnaire. An online questionnaire was developed, gathering 130 responses, which formed the final sample for the study. The data obtained confirmed eleven of the twelve hypotheses formulated.
Description
Dissertação de mestrado apresentada à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Publicidade e Marketing.
Keywords
Setor automóvel Consumidor Intenção de compra Fatores influenciadores Influência Automotive sector Consumer Purchase decision process Influencing factors Influence
Citation
Rações, I.P. (2024). Fatores influenciadores do consumidor no processo de compra de um automóvel [Dissertação de mestrado, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa. http://hdl.handle.net/10400.21/21544
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social