Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
198.02 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O texto incide sobre os processos criativo e artístico da artista brasileira Laíza Ferreira, nos quais a colagem ocupa um lugar central. Através da colagem a artista propõe a criação de narrativas visuais baseadas na
fragmentação, não linearidade, diversidade e multirreferencialidade. Estas narrativas visuais, contra-hegemónicas, reclamam, finalmente, a urgência de uma ação coletiva de descolonização do imaginário através da arte.
Abstract: The text focuses on the creative and artistic processes of the Brazilian artist Laíza Ferreira, in which, collage occupies a central place. Through collage, the artist creates visual narratives based on fragmentation, non-linearity, diversity and multi-referentiality. These counterhegemonic visual narratives claim, finnaly the urgency of a collective action to decolonize the imaginary through art.
Abstract: The text focuses on the creative and artistic processes of the Brazilian artist Laíza Ferreira, in which, collage occupies a central place. Through collage, the artist creates visual narratives based on fragmentation, non-linearity, diversity and multi-referentiality. These counterhegemonic visual narratives claim, finnaly the urgency of a collective action to decolonize the imaginary through art.
Description
Keywords
Colagem Narrativa visual Descolonização da arte Critica decolonial Collage Visual narrative Decolonization of Art Decolonial criticism
Citation
Pereira, Teresa Matos (2021) “Descolonizar e Ressignificar o Imaginário: Colagem e Re Existência na obra de Laíza Ferreira”. In A Via das Máscaras: as Artes em Congresso no CSO’2021 - Atas do XII Congresso Internacional CSO, Criadores Sobre outras Obras. Lisboa : Centro de Investigação e Estudos em Belas Artes (CIEBA). p.1496-1509. Disponível em : https://cso.belasartes.ulisboa.pt/ACTAS_CSO2021.pdf