Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
1.09 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Partindo de um interesse em trabalhar em torno da obra Húmus (1917) de Raúl Brandão (1867-1930), pretende-se investigar as diferentes possibilidades de criação e concretização de um objecto cénico que, não se limitando apenas à transposição da obra literária para o contexto da performance, procure igualmente reflectir sobre o que se poderá entender por um «teatro da morte», amplificando e associando a discussão às ideias de autobiografia, auto-etnografia e auto-retrato.
ABSTRACT - Starting from an interest in working around the book Húmus (1917) by Raúl Brandão (1867-1930), I intend to investigate the different possibilities of creation and concretion of a scenic object which, by not limiting itself to the transposition of the literary work to the context of performance, also aims to reflect on what can be understood as «theatre of death», amplifying and linking the discussion to the ideas of autobiography, autoetnography and self-portrait.
ABSTRACT - Starting from an interest in working around the book Húmus (1917) by Raúl Brandão (1867-1930), I intend to investigate the different possibilities of creation and concretion of a scenic object which, by not limiting itself to the transposition of the literary work to the context of performance, also aims to reflect on what can be understood as «theatre of death», amplifying and linking the discussion to the ideas of autobiography, autoetnography and self-portrait.
Description
Trabalho de Projeto submetido à Escola Superior de Teatro e Cinema para cumprimento dos requisitos necessários à obtenção do grau de Mestre em Teatro - especialização em Artes Performativas
Keywords
Teatro Performance Morte Identidade Autobiografia Auto-etnografia Auto-retrato Raúl Brandão Húmus Theatre Death Identity Autobiography Self-portrait
Citation
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa - Escola Superior de Teatro e Cinema