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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Segundo a Agência Europeia do Ambiente (2016), as alterações climáticas integram o painel
das maiores ameaças ambientais, sociais e económicas. A consciencialização ambiental é um
tema que ocupa cada vez mais espaço em todas as vertentes da nossa vida. Acreditamos que,
ao trabalhar estrategicamente as Relações Públicas, tendo por base os princípios de advocacy,
se está a contribuir para assimilar uma maior contribuição para a causa.
A presente dissertação de mestrado defende que as estratégias de advocacy devem ser uma
função essencial das Relações Públicas, quando inserida em Organizações sem fins lucrativos.
Através desta investigação procuramos demonstrar a importância das ações de advocacy no
setor ambiental, enquanto soluções para dar resposta aos problemas que existem na comunidade
através da persuasão e argumentação no apoio a uma causa.
Optámos pela realização de um estudo de caso de uma organização sem fins lucrativos, o Zero
Waste Lab de forma a analisar como é que a advocacy está presente e como pode ser
desenvolvida, tendo em vista um contributo do ponto de vista das Relações Públicas.
Acreditamos e defendemos que este projeto pode ser estimulado se fizer cumprir uma estratégia
de advocacy, por um lado promovendo o diálogo na comunidade e, por outro, incentivando-os
a agir pela causa.
ABSTRACT: According to the European Environment Agency (2016), climate change is part of the panel of the greatest environmental, social and economic threats. Environmental awareness is an issue that occupies more and more space in all aspects of our life. We believe that by working strategically on Public Relations, based on the principles of advocacy, we are contributing to assimilate a greater contribution to the cause. This master's thesis defends that advocacy strategies should be an essential function of Public Relations, when inserted in non-profit organizations. Through this investigation we seek to demonstrate the importance of advocacy actions in the environmental sector, as solutions to respond to problems that exist in the community through persuasion and arguments in support of a cause. We chose to carry out a case study of a non-profit organization, named Zero Waste Lab in order to analyze how advocacy’s present and how it can be developed, making a contribution from the point of view of Public Relations. We believe and defend that this project can be stimulated if it enforces an advocacy strategy, on the one hand by promoting dialogue in the community and on the other to encourage them to act for the cause.
ABSTRACT: According to the European Environment Agency (2016), climate change is part of the panel of the greatest environmental, social and economic threats. Environmental awareness is an issue that occupies more and more space in all aspects of our life. We believe that by working strategically on Public Relations, based on the principles of advocacy, we are contributing to assimilate a greater contribution to the cause. This master's thesis defends that advocacy strategies should be an essential function of Public Relations, when inserted in non-profit organizations. Through this investigation we seek to demonstrate the importance of advocacy actions in the environmental sector, as solutions to respond to problems that exist in the community through persuasion and arguments in support of a cause. We chose to carry out a case study of a non-profit organization, named Zero Waste Lab in order to analyze how advocacy’s present and how it can be developed, making a contribution from the point of view of Public Relations. We believe and defend that this project can be stimulated if it enforces an advocacy strategy, on the one hand by promoting dialogue in the community and on the other to encourage them to act for the cause.
Description
Dissertação de mestrado apresentada à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Gestão Estratégica das Relações Públicas.
Keywords
Relações públicas para o ambiente Estratégias Zero Waste Public relations for the environment Zero Waste Strategies Environmental Advocacy
Citation
Gonçalves, J.A. (2021). Relações públicas para o ambiente: que desafios? - O caso Zero Waste Lab. [Dissertação de mestrado, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa. http://hdl.handle.net//10400.21/13644
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social