Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
265.21 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente estudo explora a publicidade dos jogos de fortuna e azar na plataforma digital Instagram, com destaque nas suas estratégias publicitárias. A publicidade digital, particularmente na plataforma Instagram, foca-se em apelos emocionais e financeiros, como o bónus de registo e as apostas grátis. No entanto, a brevidade destes conteúdos limita a inclusão de mensagens de responsabilidade, reduzindo a consciencialização sobre os riscos do jogo a dinheiro. A análise levada a cabo demonstrou que as marcas ao utilizarem slogans prometem ganhos fáceis e retratam o jogo a dinheiro como uma atividade prazerosa. Estas são amplamente utilizadas, criando um ambiente onde os riscos são minimizados. A publicidade contribui para a normalização do comportamento de jogo, promovendo-o como socialmente aceitável e seguro. Embora a presença de influenciadores digitais seja limitada, as marcas utilizam personagens comuns para humanizar o jogo. A competitividade entre marcas que segmentam campanhas para jovens jogadores evidencia o crescimento das apostas online.
ABSTRACT: This study explores the advertising of gambling on the digital platform Instagram, highlighting its advertising strategies. Digital advertising, particularly on Instagram, focuses on emotional and financial appeals, such as registration bonuses and free bets. However, the brevity of these contents limits the inclusion of responsible gambling messages, reducing awareness of the risks associated with gambling for money. The analysis conducted showed that brands, by using slogans, promise easy winnings and portray gambling as an enjoyable activity. These messages are widely used, creating an environment where risks are minimized. Advertising contributes to the normalization of gambling behavior, promoting it as socially acceptable and safe. Although the presence of digital influencers is limited, brands use common characters to humanize gambling. The competitiveness among brands targeting campaigns at young gamblers highlights the growth of online betting.
ABSTRACT: This study explores the advertising of gambling on the digital platform Instagram, highlighting its advertising strategies. Digital advertising, particularly on Instagram, focuses on emotional and financial appeals, such as registration bonuses and free bets. However, the brevity of these contents limits the inclusion of responsible gambling messages, reducing awareness of the risks associated with gambling for money. The analysis conducted showed that brands, by using slogans, promise easy winnings and portray gambling as an enjoyable activity. These messages are widely used, creating an environment where risks are minimized. Advertising contributes to the normalization of gambling behavior, promoting it as socially acceptable and safe. Although the presence of digital influencers is limited, brands use common characters to humanize gambling. The competitiveness among brands targeting campaigns at young gamblers highlights the growth of online betting.
Description
Dissertação de mestrado apresentada à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Publicidade e Marketing.
Keywords
Publicidade Jogos a dinheiro Redes sociais Jogos de fortuna e azar Comunicação digital Advertising Gambling Social networks Games of chance Digital communication
Citation
Costa, T.V. (2024). Jogos de fortuna e azar: publicidade no Instagram [Dissertação de mestrado, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa. http://hdl.handle.net/10400.21/21572
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social