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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
A realidade digital em que atualmente vivemos permitiu às organizações e aos públicos
ter acesso a mais informação, potenciar as interacções e formas de comunicação que já
não estão circunscritas aos meios tradicionais que, por si só, não permitiam o leque de
oportunidades e possibilidades a que o digital dá resposta.
Cumprindo estas novas possibilidades, começam a surgir iniciativas digitais que alteram
o paradigma de como as organizações se relacionam com os seus públicos, dinamizando
uma comunicação mais íntima, eficaz e instantânea. É neste sentido que surge a
Soundcheck PT, plataforma vocacionada para a música através de uma comunicação
digital, presente em diferentes canais de comunicação online.
O objetivo deste trabalho de projeto passa pela problematização da relação entre a
música e a indústria fonográfica e os social media, e como tem permitido alcançar
indivíduos com interesses e gostos semelhantes num só espaço de partilha e criação de
conteúdos. Neste sentido, o presente projeto visa a criação de uma estratégia de
comunicação para a Soundcheck PT, de forma a gerir a relação da plataforma com os
seus stakeholders e, assim, potencializar a sua presença junto deles.
ABSTRACT: The digital reality in which we currently live has allowed organisations and publics to have access to more information, to enhance interactions and forms of communication that are no longer circumscribed to traditional media which, by themselves, did not allow the range of opportunities and possibilities that the digital one provides. Fulfilling these new possibilities, digital initiatives are beginning to appear that change the paradigm of how organisations relate to their publics, boosting a more intimate, effective and instantaneous communication. It is in this sense that Soundcheck PT emerges, a platform dedicated to music through digital communication, present in different online communication channels. The goal of this project work is to problematize the relationship between music and the phonographic industry and social media, and how it has allowed reaching individuals with similar interests and tastes in a single space for sharing and creating content. In this sense, this project aims to create a communication strategy for Soundcheck PT, in order to manage the relationship of the platform with its stakeholders and thus enhance its presence among them.
ABSTRACT: The digital reality in which we currently live has allowed organisations and publics to have access to more information, to enhance interactions and forms of communication that are no longer circumscribed to traditional media which, by themselves, did not allow the range of opportunities and possibilities that the digital one provides. Fulfilling these new possibilities, digital initiatives are beginning to appear that change the paradigm of how organisations relate to their publics, boosting a more intimate, effective and instantaneous communication. It is in this sense that Soundcheck PT emerges, a platform dedicated to music through digital communication, present in different online communication channels. The goal of this project work is to problematize the relationship between music and the phonographic industry and social media, and how it has allowed reaching individuals with similar interests and tastes in a single space for sharing and creating content. In this sense, this project aims to create a communication strategy for Soundcheck PT, in order to manage the relationship of the platform with its stakeholders and thus enhance its presence among them.
Description
Trabalho de projeto de mestrado apresentado à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Gestão Estratégica das Relações Públicas.
Keywords
Relações públicas Social media Stakeholders Música Public relations Music
Citation
Prates, A.L.V. (2021). A difusão da música na era dos social media: O caso da Soundcheck Pt. [Trabalho de projeto de mestrado, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa. http://hdl.handle.net/10400.21/13873
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social