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Advisor(s)
Abstract(s)
A estratégia de Relações Públicas da Associação Portuguesa de Neuromusculares (APN)
desempenha um papel fundamental para ajudar a organização a alcançar os seus objetivos
relativamente à promoção do conhecimento sobre as doenças neuromusculares e à necessidade
de divulgar os avanços científicos associados a estas doenças.
Este relatório de estágio possui como objetivo obter uma melhor compreensão da comunicação
estratégica na área das doenças neuromusculares, na APN, identificando o possível papel do
profissional de Relações Públicas no cumprimento dos objetivos da organização.
O estágio de três meses na APN envolveu a recolha, análise e criação de conteúdos diariamente
recorrendo ao website, Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter e YouTube.
Foi realizado um estudo de natureza qualitativa, em que se procedeu à análise do ambiente,
bem como da comunicação da APN, incluindo, uma análise do conteúdo dos canais de
comunicação da organização, que conduziu a uma proposta para uma estratégia de
comunicação, como resultados alcançados no decorrer deste relatório de estágio, argumenta-se
que a comunicação é uma componente crítica da divulgação dos objetivos da APN. Através do
desenvolvimento de novas iniciativas, tornou-se cada vez mais evidente que a comunicação é
uma parte fundamental do sucesso da organização.
Conclui-se que as organizações sem fins lucrativos, como a APN, devem desenvolver
estratégias que respondam às necessidades do seu público alvo.
ABSTRACT: The public relations strategy of the Portuguese Neuromuscular Association (APN) plays a key role in helping the organization to achieve its goals regarding the promotion of knowledge about neuromuscular diseases and the need to disseminate scientific advances associated with these diseases. This internship report aims to gain a better understanding of strategic communication in the area of neuromuscular diseases at APN, identifying the possible role of the public relations professional in meeting the organization's goals. The three-month internship at APN involved the collection, analysis and creation of content daily using the website, Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter and YouTube. A qualitative study was carried out, in which the environment was analyzed, as well as APN's communication, including a content analysis of the organization's communication channels, which led to a proposal for a communication strategy. As results achieved during this internship report, it is argued that communication is a critical component of the dissemination of APN's objectives. Through the development of new initiatives, it has become increasingly evident that communication is a critical part of the organization's success. We conclude that non-profit organizations, such as APN, must develop strategies that meet the needs of their target audiences.
ABSTRACT: The public relations strategy of the Portuguese Neuromuscular Association (APN) plays a key role in helping the organization to achieve its goals regarding the promotion of knowledge about neuromuscular diseases and the need to disseminate scientific advances associated with these diseases. This internship report aims to gain a better understanding of strategic communication in the area of neuromuscular diseases at APN, identifying the possible role of the public relations professional in meeting the organization's goals. The three-month internship at APN involved the collection, analysis and creation of content daily using the website, Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter and YouTube. A qualitative study was carried out, in which the environment was analyzed, as well as APN's communication, including a content analysis of the organization's communication channels, which led to a proposal for a communication strategy. As results achieved during this internship report, it is argued that communication is a critical component of the dissemination of APN's objectives. Through the development of new initiatives, it has become increasingly evident that communication is a critical part of the organization's success. We conclude that non-profit organizations, such as APN, must develop strategies that meet the needs of their target audiences.
Description
Relatório de estágio de mestrado apresentado à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Gestão Estratégica das Relações Públicas.
Keywords
Comunicação Relações públicas Doenças neuromusculares Campanhas de comunicação Communication Public relations Neuromuscular diseases Communication campaigns
Pedagogical Context
Citation
Ferreira, A.B.C. (2022). O papel das Relações Públicas na Associação Portuguesa de Neuromusculares. [Relatório de estágio de mestrado, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa. http://hdl.handle.net/10400.21/15558
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social
