Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
615.54 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente artigo tem como objetivo geral analisar o desempenho dos alunos da
licenciatura em Educação Básica da Escola Superior de Educação de Lisboa na prova de
língua portuguesa de acesso ao 2º Ciclo de estudos, no ano letivo de 2010-11. Em
concreto, procurar-se-á: (i) caracterizar os candidatos; (ii) identificar as áreas de maior
(in)sucesso no âmbito das competências em avaliação (leitura, escrita e conhecimento
linguístico).
Abstract The main goal of this paper is to analyze how graduates in Basic Education from the Higher Education College of Lisbon performed the exam of Portuguese that provides access to the 2nd Cycle of higher education in the 2010-11 school year. The specific goals are: (i) to characterize the candidates; (ii) to identify the strengths and weaknesses of the skills under examination (reading, writing and linguistic knowledge).
Abstract The main goal of this paper is to analyze how graduates in Basic Education from the Higher Education College of Lisbon performed the exam of Portuguese that provides access to the 2nd Cycle of higher education in the 2010-11 school year. The specific goals are: (i) to characterize the candidates; (ii) to identify the strengths and weaknesses of the skills under examination (reading, writing and linguistic knowledge).
Description
Keywords
Prova de língua portuguesa Ensino superior Leitura Escrita Conhecimento linguístico Portuguese exam Higher education Reading Writing Linguistic knowledge
Citation
Cardoso, A., Hortas, M. J., Tempera, T. & Silva, E. (2012). Competências em Língua Portuguesa à saída da licenciatura: o caso da licenciatura em Educação Básica da ESELx. In C. Gonçalves & C. Tomás (Eds.), Atas do V Encontro do CIED - Escola e Comunidade (pp. 447-459). Lisboa: CIED.
Publisher
CIED – Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais/Escola Superior de Educação de Lisboa