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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Devido ao consumo e comportamentos excessivos do ser humano, vivemos numa época
em que os recursos do planeta estão em risco de esgotamento. O oceano e as espécies que
habitam neste são bastante afetados pelos excessos que nós humanos cometemos, assim torna-se
necessário a consciencialização e imperativo a alteração de hábitos de consumo, assim como
repensar o nosso comportamento questionando-nos relativamente aos produtos que consumimos.
A quantidade de lixo, principalmente plástico que acaba no mar é um problema bastante
preocupante para o futuro dos oceanos, se nada for feito, estima-se que em 2040 o lixo plástico
triplique.
Face a isto, o Oceanário de Lisboa tem como missão “Promover o conhecimento dos
oceanos, sensibilizando os cidadãos em geral para o dever da conservação do património natural,
através da alteração dos seus comportamentos.” (Oceanário, 2020). Assim este projeto pretende
desenvolver um plano de comunicação digital de sensibilização para a conservação dos oceanos,
utilizando como call to action uma iniciativa de marketing social, promovida nos meios digitais
que chama os jovens portugueses a terem ação perante este problema, impulsionando a mudança
de comportamentos nesta geração (Y e Z).
ABSTRACT: Due to human's excess behaviors and consumption, we live in an era in which the planet's resources are in danger of running out. The ocean and the species that inhabit it are severely affected by human action. It's necessary that we raise awareness and imperative that we change our consumption habits and our behavior by questioning what products we consume. The amount of garbage, mainly plastic, that ends in the ocean is a troubling concern for the ocean's future. If nothing is done, it's estimated that the plastic in the ocean will triple by 2040. With this in mind, Oceanário de Lisboa has made its mission to "Promote knowledge about the ocean, raise awareness among citizens about changing their behavior to preserve nature" (Oceanário, 2020). This project aims to develop a digital communication plan to raise awareness for the preservation of the oceans, by utilizing a social marketing initiative as a call to action. It will be promoted on social media, appealing to the portuguese youth to take action against this problem and pushing a change in this generation's (Y and Z) behaviors.
ABSTRACT: Due to human's excess behaviors and consumption, we live in an era in which the planet's resources are in danger of running out. The ocean and the species that inhabit it are severely affected by human action. It's necessary that we raise awareness and imperative that we change our consumption habits and our behavior by questioning what products we consume. The amount of garbage, mainly plastic, that ends in the ocean is a troubling concern for the ocean's future. If nothing is done, it's estimated that the plastic in the ocean will triple by 2040. With this in mind, Oceanário de Lisboa has made its mission to "Promote knowledge about the ocean, raise awareness among citizens about changing their behavior to preserve nature" (Oceanário, 2020). This project aims to develop a digital communication plan to raise awareness for the preservation of the oceans, by utilizing a social marketing initiative as a call to action. It will be promoted on social media, appealing to the portuguese youth to take action against this problem and pushing a change in this generation's (Y and Z) behaviors.
Description
Trabalho de projeto apresentado à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Publicidade e Marketing.
Keywords
Marketing social Comunicação Conservação dos oceanos Millenials Geração Z Social marketing Communication Ocean preservation Millennials Generation Z
Citation
Fernandes, A.M.A.(2021). Oceanário de Lisboa: Plano de comunicação digital para a sensibilização da conservação dos oceanos. [Trabalho de projeto de mestrado, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa. http://hdl.handle.net/10400.21/13903
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social