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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O SC Beira-Mar é o mais reconhecido clube da região de Aveiro e dos mais icónicos a nível
nacional. Com quase 100 anos de existência, tenta nos dias de hoje voltar a erguer-se depois de ter
sofrido uma grave crise que deixou o clube completamente desfalcado. Para tal, conta não só com
quem trabalha no clube, mas também com a ajuda dos adeptos, pais, voluntários e, neste caso,
estagiários.
Este relatório diz respeito ao estágio curricular realizado na Secção de Basquetebol do SC Beira Mar, durante o período de 4 meses. Estágio esse que permitiu aliar a via académica aquilo que é a
realidade de uma organização desportiva e a maneira como esta atua, de forma a conseguir
desenvolver um plano, ações, iniciativas e ideias de marketing que possam melhorar a secção de
Basquetebol do SC Beira-Mar.
O objetivo deste trabalho é averiguar que técnicas, estratégias e ações de marketing podem ser
levadas a cabo de forma a melhorar e otimizar a secção de basquetebol do SC Beira-Mar. A
metodologia aplicada foi um estudo (inquérito por questionário) junto do público e,
posteriormente, a uma proposta de plano de ação para a secção de basquetebol do SC Beira-Mar.
A elaboração deste relatório permitiu perceber o potencial, a nível comunicacional e da aplicação
da vertente marketing que esta modalidade detém no distrito de Aveiro, principalmente no que
toca ao SC Clube Beira Mar e à sua secção de basquetebol.
ABSTRACT: SC Beira-Mar is the most recognized club in the Aveiro region and one of the most iconic nationally. With almost 100 years of existence, it tries today to rise again after having suffered a serious crisis that left the club completely broke. To this end, it counts not only with those who work at the club, but also with the help of supporters, parents, volunteers and, in this case, interns. This report concerns the curricular internship carried out in the Basketball Section of SC Beira Mar, for 4 months. This internship allowed us to combine the academic route with what is the reality of a sports organization and the way it operates, to be able to develop a plan, actions, initiatives and marketing ideas that can improve the Basketball Section of SC Beira-Mar. The objective of this report is to find out what techniques, strategies and marketing actions can be carried out in order to improve and optimize the basketball section of SC Beira-Mar. The methodology applied was a study (questionnaire survey) with the public and, subsequently, a proposal for an action plan for the basketball section of SC Beira-Mar. The preparation of this report made it possible to understand the potential, in terms of communication and the application of the marketing aspect that this sport holds in the district of Aveiro, mainly regarding SC Clube Beira Mar and its basketball section.
ABSTRACT: SC Beira-Mar is the most recognized club in the Aveiro region and one of the most iconic nationally. With almost 100 years of existence, it tries today to rise again after having suffered a serious crisis that left the club completely broke. To this end, it counts not only with those who work at the club, but also with the help of supporters, parents, volunteers and, in this case, interns. This report concerns the curricular internship carried out in the Basketball Section of SC Beira Mar, for 4 months. This internship allowed us to combine the academic route with what is the reality of a sports organization and the way it operates, to be able to develop a plan, actions, initiatives and marketing ideas that can improve the Basketball Section of SC Beira-Mar. The objective of this report is to find out what techniques, strategies and marketing actions can be carried out in order to improve and optimize the basketball section of SC Beira-Mar. The methodology applied was a study (questionnaire survey) with the public and, subsequently, a proposal for an action plan for the basketball section of SC Beira-Mar. The preparation of this report made it possible to understand the potential, in terms of communication and the application of the marketing aspect that this sport holds in the district of Aveiro, mainly regarding SC Clube Beira Mar and its basketball section.
Description
Relatório de estágio de mestrado apresentado à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Publicidade e Marketing.
Keywords
Basquetebol Marketing desportivo Plano de ação SC Beira Mar Aveiro (Portugal) Basketball Sports marketing Action plan
Citation
Gonçalves, J.S.P. (2021). Planeamento de ações de marketing: Propostas à Secção de Basquetebol do SC Beira-Mar. [Relatório de estágio de mestrado, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa http://hdl.handle.net/10400.21/13641
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social