Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
2.33 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente projeto tem como finalidade consolidar o papel da Gestão Estratégica das Relações Públicas (RP) no setor cultural, nomeadamente, no trabalho das produtoras culturais.
Visa refletir sobre os aspetos fundamentais que interligam a área das Relações Públicas e da Cultura, tendo, como ponto de partida, a revisão da literatura sobre Relações Públicas, Cultura, o campo cultural, os públicos e os modelos de Relações Públicas.
Como âmbito de aplicação, recorre-se à Art7Produções vertente Kids – uma produtora cultural sediada em Lisboa -, apresentando uma proposta de plano estratégico de Relações Públicas aplicado à produtora, com base nas reflexões efetuadas.
ABSTRACT: This project aims to consolidate the role of Public Relations (PR) Strategic Management in the cultural milieu, in particular in the work of cultural producers. It aims to be a reflection on the fundamental aspects that connect the area of Public Relations and Culture, taking as a starting point, the review of the literature on Public Relations and Culture, the cultural field, public and public relations models. As a practical model, it refers to Art7Produções Kids – a Portuguese cultural producer, with the development of a strategic plan, based on the reflections made.
ABSTRACT: This project aims to consolidate the role of Public Relations (PR) Strategic Management in the cultural milieu, in particular in the work of cultural producers. It aims to be a reflection on the fundamental aspects that connect the area of Public Relations and Culture, taking as a starting point, the review of the literature on Public Relations and Culture, the cultural field, public and public relations models. As a practical model, it refers to Art7Produções Kids – a Portuguese cultural producer, with the development of a strategic plan, based on the reflections made.
Description
Trabalho de projeto apresentado à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Gestão Estratégica das Relações Públicas.
Keywords
Relações públicas Cultura Indústrias culturais Gestão estratégica Stakeholders Estratégias Art7Produções Kids Public relations Culture Cultural industries Strategic management Strategies
Citation
SANTOS, Diogo Filipe Varela dos - Os públicos e as produtoras culturais: uma proposta de gestão estratégica das relações públicas aplicada à Art7Produções vertente Kids. Lisboa: Escola Superior de Comunicação Social, 2015. Trabalho de Projeto.