Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
2.31 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Susana Piteira propõe-nos uma peculiar
aproximação à escultura. Nesse processo,
necessitamos de cruzar conceitos que tendem
a rarear no panorama contemporâneo.
Não se trata só de uma escultura que envolve
um assumido retorno à “mão”, à forma, à
matéria e às tecnologias artísticas como elementos
resgatados, (re)considerados fulcrais.
Trata-se de uma proposta estética que implica
modos de sensibilidade que expandem o nosso
duplo olhar sobre o corpo, quer na sua exterioridade,
quer na sua interioridade.
Abstract: Susana Piteira proposes a peculiar approach to sculpture. In this process, we need to cross concepts that tend to be rare in the contemporary panorama. It is not just a sculpture that involves an assumed return to the “hand”, form, matter and artistic technologies as rescued, (re)considered as key elements. It is an aesthetic proposal that implies modes of sensitivity that expand our double gaze on the body, both in its exteriority and its interiority.
Abstract: Susana Piteira proposes a peculiar approach to sculpture. In this process, we need to cross concepts that tend to be rare in the contemporary panorama. It is not just a sculpture that involves an assumed return to the “hand”, form, matter and artistic technologies as rescued, (re)considered as key elements. It is an aesthetic proposal that implies modes of sensitivity that expand our double gaze on the body, both in its exteriority and its interiority.
Description
Keywords
Escultura Exterioridade Interioridade Plasticidade Avesso Femininalidade
Citation
Charréu, L. (2020). Sob a pele da escultura: Breves notas sobre as propostas contemporâneas de Susana Piteira. In Queiroz, J. (Org.) De 'a Peste' a 'o Estrangeiro,' ou as Artes em 2020: Atas do XIº Congresso Internacional CSO, Criadores Sobre outras Obras. (pp.703-712). Lisboa: Sociedade Nacional de Belas Artes