Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Innovative approach in companies: case study – Accenture

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Dissertation-Final andre violas.pdf2.35 MBAdobe PDF Download

Abstract(s)

Currently organizations are increasingly changing from the outset in their technological resources which is run through the processes of innovation. What is the purpose of this constant change? Organizations are seeking to become more effective and efficient in all its methods and departments, this is being achieved by a key tool that is innovation. Based on the literature review I realized that innovation in today's business days is a crucial factor for success, change management and efficiency of many developed procedures. An organization in order to succeed, sooner or later ends up creating innovation. The process of creating an innovation is critical to organizations and according to words of famous authors (Keeble & Wilkinson, 1999) is the result of a process of collective learning. Innovation is a spiralling process which begins at the individual level and goes up which means launching interaction between departments within organization. This work will also refer to a practical case study performed in Accenture Services and Operations main offices in Warsaw, conducted by surveys, with the purpose to understand what are the implications of innovations on employees´ on a daily basis.
Atualmente, as organizações estão em constante mudança, cada vez mais ao nível dos seus recursos tecnológicos, que são geridos por processos de inovação. Qual é o propósito desta mudança constante? As organizações procuram e ambicionam tornarem-se mais eficazes e eficientes em todos os seus métodos, sistemas e departamentos, o que está sendo alcançado por um conceito chave que é a inovação. Com base na revisão da literatura, percebi que a inovação nos dias de hoje é um fator crucial para o sucesso, gestão, transformação e eficiência de muitos procedimentos desenvolvidos. Uma organização para ter sucesso, mais cedo ou mais tarde, cria inovação. O processo de criação de uma inovação é fundamental para as organizações e de acordo com as palavras de autores famosos (Keeble & Wilkinson, 1999) é o resultado de um processo de aprendizagem coletiva. A inovação é um processo em espiral que começa num nível individual e aumenta, o que significa que inicia e desenvolve a interação entre os departamentos dentro da organização. Este trabalho também tem como foco e objetivo um estudo de caso prático realizado nos escritórios principais da Accenture Serviços e Operações, localizados em Varsóvia. Esta componente prática é realizada sobretudo através de questionários, pesquisas e observações, com o intuito de entender quais são as implicações da inovação para a empresa e sobretudo para os colaboradores nos seus processos diários.

Description

Mestrado em em Gestão e Empreendorismo

Keywords

Innovation Knowledge Organizational culture Intrapreneurship Dynamic capacity Inovação Conhecimento Intra-empreendedorimo Capacidade dinâmica Cultura organizacional

Citation

Bonança, A. S. (2017). Innovative approach in companies: case study – Accenture (Dissertação de mestrado não publicada). Instituto Politécnico de Lisboa, Instituto Superior de Contabilidade e Administração de Lisboa. Disponível em http://hdl.handle.net/10400.21/16196

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

ISCAL

CC License