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Authors
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Abstract(s)
O elevado número de organizações do terceiro setor a desempenhar, em Portugal, um papel fundamental no apoio à sociedade civil é elevadíssimo. Estas organizações representam um forte apoio às organizações estatais que, por si só, não são minimamente suficientes. Contudo, apesar do importante trabalho que fazem, as organizações do terceiro sector são as mais afetadas com a falta de recursos, o que tem implicações na manutenção das suas atividades e no cumprimento da sua missão.
O presente projeto é uma proposta de campanha de sensibilização para a esterilização de animais domésticos e errantes, destinada à Associação Vila Animal de Viana, possível de adaptar a qualquer organização de defesa animal. Sustentado pela revisão de literatura, caracterização da realidade destinatária e análise de resultados apresentadas, o projeto final recorre a técnicas de comunicação alternativa que visam dar resposta aos desafios iniciais.
O estudo foi desenvolvido por via de um método quantitativo, através de um inquérito por questionário com uma amostra de 336 indivíduos.
Os resultados indicam que os participantes estão recetivos e sensíveis ao tema, e que apesar de revelar algum conhecimento, há ainda pouco envolvimento com a causa, o que serve de propósito ao projeto e fundamenta as opções de comunicação escolhidas para o efeito pretendido.
ABSTRACT: The large number of third sector organizations playing a key role in supporting civil society in Portugal is extremely high. These organizations represent a strong support for state organizations which, by themselves, are not minimally sufficient. However, despite the important work they do, third sector organizations are the most affected by the lack of resources, which has implications for maintaining their activities and fulfilling their mission. This project is a campaign proposal to raise awareness of the sterilization of domestic and wandering animals, destined to “Associação Vila Animal de Viana” (animal protection association), which can be adapted to any animal defense organization. Supported by literature review, characterization of target reality and analysis of results presented, the final project uses alternative communication techniques that aim to respond to the initial challenges. The study was developed by means of a quantitative method, through a questionnaire survey with a sample of 336 individuals. The results indicate that the participants are receptive and sensitive to the topic, and that despite revealing some knowledge, there is still little involvement with the cause, which serves the purpose of the project and bases the communication options chosen for the desired effect.
ABSTRACT: The large number of third sector organizations playing a key role in supporting civil society in Portugal is extremely high. These organizations represent a strong support for state organizations which, by themselves, are not minimally sufficient. However, despite the important work they do, third sector organizations are the most affected by the lack of resources, which has implications for maintaining their activities and fulfilling their mission. This project is a campaign proposal to raise awareness of the sterilization of domestic and wandering animals, destined to “Associação Vila Animal de Viana” (animal protection association), which can be adapted to any animal defense organization. Supported by literature review, characterization of target reality and analysis of results presented, the final project uses alternative communication techniques that aim to respond to the initial challenges. The study was developed by means of a quantitative method, through a questionnaire survey with a sample of 336 individuals. The results indicate that the participants are receptive and sensitive to the topic, and that despite revealing some knowledge, there is still little involvement with the cause, which serves the purpose of the project and bases the communication options chosen for the desired effect.
Description
Trabalho de projeto apresentado à Escola Superior de Comunicação Social como requisito parcial para obtenção de grau de mestre em Publicidade e Marketing.
Keywords
Marketing Marketing social Terceiro setor Comunicação alternativa Animais domésticos Campanhas para esterilização Programa CED Associação Vila Animal de Viana Viana do Castelo (Portugal) Social marketing Third sector Alternative communication Domestic animals Sterilization campaigns CED Program
Citation
RODRIGUES, Susana Isabel Viana - Projeto de campanha para a esterilização de gatos domésticos e errantes. Lisboa: IPL, Escola Superior de Comunicação Social, 2017. Trabalho de projeto.
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social