Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

CompetĂȘncia textual Ă  entrada no Ensino Superior

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Estrela_&_Sousa_2011_..pdf116.01 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Este trabalho visa a uma reflexĂŁo sobre as competĂȘncias de escrita dos alunos Ă  chegada ao Ensino Superior. SĂŁo descritas e analisadas as principais dificuldades manifestadas pelos alunos no que diz respeito ao domĂ­nio das tĂ©cnicas de escrita e Ă  prĂłpria correção linguĂ­stica. Faz-se ainda uma anĂĄlise dos programas de LĂ­ngua Portuguesa, para o Ensino SecundĂĄrio, destacando-se as competĂȘncias descritas como nucleares, no ensino da escrita. A partir daĂ­, tenta-se explicar a existĂȘncia de diferentes domĂ­nios de escrita, que podem ser explicados pela influĂȘncia da famĂ­lia, nomeadamente o nĂ­vel de escolarização dos pais, e pela frequĂȘncia do ensino prĂ©-escolar.
Abstract This study aims at reflecting on the writing skills of students on their arrival at college. The study describes and analyzes the main difficulties experienced by students with regard to the field of writing techniques and linguistic accuracy. An analysis of the Portuguese Language Program, at Secondary Education is also made, with emphasis on core competencies as outlined in the teaching of writing. We attempt to explain the existence of different levels of writing, which can be justified by the predominant role of the family, namely the parent’s education, and by enrollment in kindergarten.

Description

Keywords

Escrita CompetĂȘncia de escrita Desvios linguĂ­sticos Writing Writing skills Linguistic deviation

Pedagogical Context

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Collections

CC License