| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 7.89 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
Um dos pressupostos deste trabalho de projecto é de cartografar o trabalho prático de encenação realizado a partir do Auto da Barca do Inferno de Gil Vicente encenado para o Teatro Universitário de Coimbra (T.E.U.C) em 2010 e que constitui a matéria de análise do ensaio aqui sugerido.
Neste ensaio levanto algumas questões que alimentaram o processo de criação, e que surgiram do confronto da encenação com um texto clássico, como se poderá verificar no primeiro capítulo. Posteriormente, no segundo capítulo, documento o período de preparação anterior aos ensaios. Finalmente, no terceiro capítulo, defino quais as lógicas que estiveram por trás do processo e que levaram à criação do espectáculo, através da análise à documentação feita diarísticamente no caderno de encenação que dá conta do processo de ensaios até à concretização do espectáculo.
ABSTRACT - One of the central ideas of this essay is to map the work of direction in the show Auto da Barca do Inferno from Gil Vicente, directed to the Universitary Theatre of Coimbra (T.E.U.C) in 2010 and that is the object of analysis of this essay. In this essay I raise up some questions that feed the process of creation, and wich arose from the confrontation between directing and a classical text as it is suggested in chapter I. Later, in the second chapter, I document the period of preparation before the rehearsal process. Finally, the third chapter, define what logical were behind the process that led to the creation of the show, through the analysis of documentation made every day in the director notebook giving account of the process of rehearsal until the presentation of the show.
ABSTRACT - One of the central ideas of this essay is to map the work of direction in the show Auto da Barca do Inferno from Gil Vicente, directed to the Universitary Theatre of Coimbra (T.E.U.C) in 2010 and that is the object of analysis of this essay. In this essay I raise up some questions that feed the process of creation, and wich arose from the confrontation between directing and a classical text as it is suggested in chapter I. Later, in the second chapter, I document the period of preparation before the rehearsal process. Finally, the third chapter, define what logical were behind the process that led to the creation of the show, through the analysis of documentation made every day in the director notebook giving account of the process of rehearsal until the presentation of the show.
Description
Dissertação submetida à Escola Superior de Teatro e Cinema para cumprimento dos requisitos
necessários à obtenção do grau de Mestre em Teatro – especialização em Encenação
Keywords
Gil Vicente Auto da Barca do Inferno Encenação T.E.U.C. Processo de criação Direction Creation process
Pedagogical Context
Citation
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa - Escola Superior de Teatro e Cinema
