Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
8.19 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
A partir do texto de S. Kierkegaard A Crise e uma Crise na vida de uma Atriz, faremos uma análise do que está em causa no trabalho de um ator e no teatro. Começaremos esta investigação por uma descrição e análise das características fundamentais que constituem uma jovem atriz de dezoito anos, para, através de uma comparação desses termos com uma análise do que constitui o teatro, mostrarmos como essa atriz ainda não está na posse do que é essencial no trabalho de um ator. Depois analisaremos então o que é preciso para se ser essencialmente um ator e veremos como o texto de Kierkegaard tem na sua base uma tensão edificante que utiliza o ator como símbolo do que deve ser a vida.
ABSTRACT - From the text of S. Kierkegaard The Crisis and a Crisis in the Life of an Actress, we will begin an analyses of what most important in the work of and actor and in theatre. We will begin this investigation by a description and analyses of the fundamental characteristics that constitute a young actress of eighteen years old, to show, by a comparison of those terms with an analyses of what constitutes theatre, how this actress is not yet in the possession of what is essential in the work of an actor. After that, we will analyse what is then required to be an essential actor and we will see how Kierkegaard’s text has, in its core, an edifying tension that uses the actor as a symbol of what life should be.
ABSTRACT - From the text of S. Kierkegaard The Crisis and a Crisis in the Life of an Actress, we will begin an analyses of what most important in the work of and actor and in theatre. We will begin this investigation by a description and analyses of the fundamental characteristics that constitute a young actress of eighteen years old, to show, by a comparison of those terms with an analyses of what constitutes theatre, how this actress is not yet in the possession of what is essential in the work of an actor. After that, we will analyse what is then required to be an essential actor and we will see how Kierkegaard’s text has, in its core, an edifying tension that uses the actor as a symbol of what life should be.
Description
Dissertação submetida à Escola Superior de Teatro e Cinema para cumprimento dos requisitos necessários à obtenção do grau de Mestre em Teatro - especialização encenação
Keywords
Trabalho do actor Søren Aabye Kierkegaard
Citation
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa - Escola Superior de Teatro e Cinema