Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
2.26 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
As questões abordadas neste ensaio dizem respeito a um conjunto de problemas relacionados com a performance e com os seus efeitos no teatro contemporâneo. Tendo como premissa o funcionamento das convenções e a relação entre a cena e os espectadores, Percurso Impossível integra-se na continuação de um processo de trabalho, desenvolvido no âmbito do Mestrado em Teatro – Especialização em Encenação, que visa um conceito de performance como linguagem de pesquisa cénica e agente de alteração da convenção teatral.
ABSTRACT - The main of this essay concern to a set of problems related with performance and its effects on contemporary theater. Having as premise the operation of conventions and the relation between scene and spectators, the Percurso Impossível follows a series of other works, in the context of the Master in Theater – Specialization in Staging, aiming a concept of performance as language of scenic research and instrument of change of the theatrical convection.
ABSTRACT - The main of this essay concern to a set of problems related with performance and its effects on contemporary theater. Having as premise the operation of conventions and the relation between scene and spectators, the Percurso Impossível follows a series of other works, in the context of the Master in Theater – Specialization in Staging, aiming a concept of performance as language of scenic research and instrument of change of the theatrical convection.
Description
Trabalho de Projecto submetido à Escola Superior de Teatro e Cinema para cumprimento dos requisitos necessários à obtenção do grau de Mestre em Teatro – especialização em Encenação.
Keywords
Teatro Performance Linguagem Convenções Espectador Theatre Language Conventions Spectator
Citation
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa - Escola Superior de Teatro e Cinema