Repository logo
 
Publication

Analysis of a new teaching approach to teach chemical bonding to high school spanish students

dc.contributor.authorFelipe, Esther González
dc.contributor.authorCézar, Raquel Fernández
dc.contributor.authorMoliní, Ana María Vazquez
dc.contributor.authorPérez, Cosntancio Aguirre
dc.contributor.authorSimarro, Manuel Cortés
dc.date.accessioned2019-04-08T08:51:34Z
dc.date.available2019-04-08T08:51:34Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractThis report shows the design and implementation of a New Teaching Approach (NTA) for chemical bonding to 1st year high school students (16-18y). To design and test the proposal several key aspect regarding chemical bonding have been determined after taking into consideration the student preconceptions. The NTA has been implemented in one experimental group while the control one has been taught with traditional methodology. The same comprehensive test has been offered to both groups after being taught chemical bonding, and the answers have been analysed. In the findings it is observed that the proposed NTA and the used teaching strategies let students develop a higher thinking analysis and a deeper knowledge of chemical bonding, although still some aspects regarding the role of energy in bond formation should be improved in NTA.pt_PT
dc.description.abstractResumo: Este artigo apresenta o desenho e implementação de uma Nova Abordagem de Ensino (NTA) da ligação química para estudantes do 1º ano do ensino secundário (16-18 anos). Para conceber e testar a proposta foram determinados, depois de tomar em consideração as preconceções dos alunos, vários aspetos-chave a respeito da ligação química. A NTA foi implementada num grupo experimental enquanto o de controlo foi ensinado com a metodologia tradicional. Depois de ser ensinada a ligação química, o mesmo teste abrangente foi aplicado a ambos os grupos e as respostas foram analisadas. Nos resultados, observa-se que as estratégias de ensino utilizadas e a NTA proposta permitem aos alunos desenvolver uma análise de pensamento mais elevado e um conhecimento mais profundo da ligação química, embora ainda alguns aspetos relacionados com o papel da energia na formação da ligação deva ser melhorado na NTA.pt_PT
dc.description.abstractRésumé Ce rapport montre la conception et la mise en oeuvre d'une Nouvelle Approche de l'Enseignement (NTA) de la liaison chimique avec les élèves de 1ère année du secondaire (16-18 ans). Pour concevoir et tester la proposition, plusieurs aspects clés concernant la liaison chimique ont été déterminés après avoir pris en considération les idées préconçues des étudiants. La NTA a été mise en oeuvre dans un groupe expérimental tandis que celui de contrôle recevait un enseignement suivant la méthodologie traditionnelle. Après la séquence d’enseignement sur la liaison chimique, le même test complet a été appliqué aux deux groupes et les réponses ont été analysées. Dans les conclusions, il est observé que la NTA proposée et les stratégies d'enseignement utilisées permettent aux élèves de développer une analyse plus approfondie et une connaissance plus profonde de la liaison chimique, bien que certains aspects concernant le rôle de l'énergie dans la formation de liaison doivent encore être améliorées dans la NTA.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationFelipe, E., Cézar, R., Moliní, A., Pérez, C., Simarro, M. (2016) Analysis of a New Teaching Approach to teach chemical bonding to High School Spanish students, Da Investigação às Práticas, 7(1), 5 – 30.pt_PT
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.25757/invep.v7i1.96pt_PT
dc.identifier.issn2182-1372
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.21/9824
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherCentro Interdisciplinar de Estudos Educacionais, Escola Superior de Educação de Lisboapt_PT
dc.relation.publisherversionhttps://ojs.eselx.ipl.pt/index.php/invep/article/view/96pt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/pt_PT
dc.subjectChemical bondingpt_PT
dc.subjectDesign and analysispt_PT
dc.subjectNew teaching approachpt_PT
dc.subjectHigh school studentspt_PT
dc.subjectLigação químicapt_PT
dc.subjectDesign e análisept_PT
dc.subjectNova abordagem de ensinopt_PT
dc.subjectAlunos do ensino secundáriopt_PT
dc.subjectLiaison chimiquept_PT
dc.subjectConception et analysept_PT
dc.subjectNouvelle approche de l'enseignementpt_PT
dc.subjectÉlèves du secondairept_PT
dc.titleAnalysis of a new teaching approach to teach chemical bonding to high school spanish studentspt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceLisboapt_PT
oaire.citation.endPage30pt_PT
oaire.citation.issue1pt_PT
oaire.citation.startPage5pt_PT
oaire.citation.titleDa investigação às práticaspt_PT
oaire.citation.volume7pt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
96-518-1-PB.pdf
Size:
354.97 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description:

Collections