Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

Analysis of a new teaching approach to teach chemical bonding to high school spanish students

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
96-518-1-PB.pdf354.97 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

This report shows the design and implementation of a New Teaching Approach (NTA) for chemical bonding to 1st year high school students (16-18y). To design and test the proposal several key aspect regarding chemical bonding have been determined after taking into consideration the student preconceptions. The NTA has been implemented in one experimental group while the control one has been taught with traditional methodology. The same comprehensive test has been offered to both groups after being taught chemical bonding, and the answers have been analysed. In the findings it is observed that the proposed NTA and the used teaching strategies let students develop a higher thinking analysis and a deeper knowledge of chemical bonding, although still some aspects regarding the role of energy in bond formation should be improved in NTA.
Resumo: Este artigo apresenta o desenho e implementação de uma Nova Abordagem de Ensino (NTA) da ligação química para estudantes do 1º ano do ensino secundário (16-18 anos). Para conceber e testar a proposta foram determinados, depois de tomar em consideração as preconceções dos alunos, vários aspetos-chave a respeito da ligação química. A NTA foi implementada num grupo experimental enquanto o de controlo foi ensinado com a metodologia tradicional. Depois de ser ensinada a ligação química, o mesmo teste abrangente foi aplicado a ambos os grupos e as respostas foram analisadas. Nos resultados, observa-se que as estratégias de ensino utilizadas e a NTA proposta permitem aos alunos desenvolver uma análise de pensamento mais elevado e um conhecimento mais profundo da ligação química, embora ainda alguns aspetos relacionados com o papel da energia na formação da ligação deva ser melhorado na NTA.
Résumé Ce rapport montre la conception et la mise en oeuvre d'une Nouvelle Approche de l'Enseignement (NTA) de la liaison chimique avec les élèves de 1ère année du secondaire (16-18 ans). Pour concevoir et tester la proposition, plusieurs aspects clés concernant la liaison chimique ont été déterminés après avoir pris en considération les idées préconçues des étudiants. La NTA a été mise en oeuvre dans un groupe expérimental tandis que celui de contrôle recevait un enseignement suivant la méthodologie traditionnelle. Après la séquence d’enseignement sur la liaison chimique, le même test complet a été appliqué aux deux groupes et les réponses ont été analysées. Dans les conclusions, il est observé que la NTA proposée et les stratégies d'enseignement utilisées permettent aux élèves de développer une analyse plus approfondie et une connaissance plus profonde de la liaison chimique, bien que certains aspects concernant le rôle de l'énergie dans la formation de liaison doivent encore être améliorées dans la NTA.

Description

Keywords

Chemical bonding Design and analysis New teaching approach High school students Ligação química Design e análise Nova abordagem de ensino Alunos do ensino secundário Liaison chimique Conception et analyse Nouvelle approche de l'enseignement Élèves du secondaire

Citation

Felipe, E., Cézar, R., Moliní, A., Pérez, C., Simarro, M. (2016) Analysis of a New Teaching Approach to teach chemical bonding to High School Spanish students, Da Investigação às Práticas, 7(1), 5 – 30.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais, Escola Superior de Educação de Lisboa

Collections

Altmetrics