Repository logo
 
No Thumbnail Available
Publication

O ditado como estratégia de aprendizagem

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
O ditado como estratégia de aprendizagem.pdf294.84 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

O ensino da escrita é uma questão que tem estado presente nas preocupações dos decisores políticos e dos investigadores em Portugal. O ensino e aprendizagem da ortografia, não tem sido objecto privilegiado na investigação, observando-se na maioria das salas de aula práticas que apelam exclusivamente à memorização. Neste artigo, propõe-se uma reflexão sobre ensino da ortografia, apresentando alguns dados de um projeto em curso em sala de aula com o propósito de melhorar as práticas de ensino da ortografia.
Teaching writing is a matter that has been present in the agendas of political decision-makers and researchers in Portugal. The analysis of teaching and learning orthography has not been a priority when it comes to research, and it is evident that in most classrooms practical classes resort exclusively to memorisation. In this article an evaluation of teaching methods associated with orthography is put forward, with data from an ongoing classroom project being presented in order to enhance orthography's teaching practices.

Description

Keywords

Ditado Aprendizagem da escrita Ortografia Interação Aprendizagem Dictation Learning to write Orthography Interaction learning

Citation

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Coimbra

Collections

CC License