Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
109.89 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
A excessiva identificação da Educação Ambiental com as
Ciências da Natureza, ou com a Ecologia em particular, tem sido
amplamente criticada, dada a natureza interdisciplinar da referida área
educativa. Simultaneamente, os professores de Ciências são, em Portugal,
dos que mais se envolvem em projectos de natureza ambiental. Este artigo
discute razões que podem justificar alguma centralidade (mas não
exclusividade) das disciplinas de Ciências em Educação Ambiental,
apoiando-se nos resultados de uma investigação que envolveu 60 docentes
que leccionam desde o Pré-Escolar até ao Ensino Secundário.
Abstract: The excess of identification between Science, or Ecology in particular, and Environmental Education has been criticized due to the interdisciplinary dimension of the mentioned education area. At the same time, in Portugal, science teachers are the main responsible for the majority of environmental projects. This article deals with the reasons that can justify the centrality, but not exclusivity, of Science in Environmental Education with the help of the ideas that came to light in a research project involving 60 teachers of all school levels.
Abstract: The excess of identification between Science, or Ecology in particular, and Environmental Education has been criticized due to the interdisciplinary dimension of the mentioned education area. At the same time, in Portugal, science teachers are the main responsible for the majority of environmental projects. This article deals with the reasons that can justify the centrality, but not exclusivity, of Science in Environmental Education with the help of the ideas that came to light in a research project involving 60 teachers of all school levels.
Description
Keywords
Ciências da natureza Ecologia Educação ambiental Science Ecology Environmental education
Citation
Almeida, A. (2007) Que papel para as Ciências da Natureza em Educação Ambiental? Discussão de ideias a partir de resultados de uma investigação. Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias, 6(3), 522-537