Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
7.89 MB | Adobe PDF | |||
5.07 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
Pretende-se com este trabalho perceber até que ponto é possível identificar e mapear todo um
conjunto de publico no contexto de comunicação corporativa online com base numa análise
automática de semântica latente. A noção base para esta avaliação é a de partilha de valores.
Do ponto de vista empírico apresentamos o estudo da aplicação ao website da British Olympic
Association do modelo de análise proposto.
As propostas deste trabalho permitem que pela primeira vez se proceda à identificação e ao
mapeamento de públicos online e à monitorização e avaliação de acções de comunicação de
modo quase imediato.
ABSTRACT: The aim of this work was to see to what extent we could identify and map a range of publics in the context of corporate online communication using automatic Latent Semantic Analysis. The base concept for this assessment is the sharing of values. From an empirical perspective, a case study was developed to demonstrate how the proposed model applies to the website of the British Olympic Association. The proposals present in this study allow us to identify and map online publics for the first time, evaluating and monitoring communication tactics in real time.
ABSTRACT: The aim of this work was to see to what extent we could identify and map a range of publics in the context of corporate online communication using automatic Latent Semantic Analysis. The base concept for this assessment is the sharing of values. From an empirical perspective, a case study was developed to demonstrate how the proposed model applies to the website of the British Olympic Association. The proposals present in this study allow us to identify and map online publics for the first time, evaluating and monitoring communication tactics in real time.
Description
Dissertação de mestrado apresentada à Escola Superior de Comunicação Social como parte dos requisitos para obtenção de grau de mestre em Gestão Estratégica das Relações Públicas.
Keywords
Relações públicas Sistemas de valores Públicos Internet Comunicação online Avaliação Public relations Values systems Publics Online communication Assessment
Citation
Amaral, B. (2009). Relações públicas online: Públicos e sistemas de valores. [Dissertação de mestrado, Escola Superior de Comunicação Social]. Repositório Científico do Instituto Politécnico de Lisboa. http://hdl.handle.net/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Publisher
Instituto Politécnico de Lisboa, Escola Superior de Comunicação Social