Repository logo
 
Publication

The public performance: impact to music learning in conservatoire tradition

dc.contributor.authorCardoso, Francisco
dc.date.accessioned2013-04-09T15:59:33Z
dc.date.available2013-04-09T15:59:33Z
dc.date.issued2009
dc.descriptionPaper presented at the Conference “The Reflective Conservatoire – 2nd International Conference: Building Connections”. Guildhall School of Music and Drama and Barbican Conference Centre, London. 28 February – 3 March 2009por
dc.description.abstractABSTRACT: In specialist music schools public performances tend to be given a more evaluative role. Students seem to be expected to get those occasions ready to show off their skills, their performance proficiency, the newly learned repertoire. Teachers tend also to look to public performance as an adequate way to measure students' progress, and as a privileged way for identifying students' potential to become performers. In this presentation it is proposed a formative use of public performance. As a tool for instrumental teachers, public performances may help students to develop motivation, acquire and develop performance skills, and to spend more time practising.por
dc.description.abstractRESUMO: As apresentações públicas em audições e concertos nas escolas de música do ensino especializado tendem a ser encaradas como boas oportunidades para medir o desenvolvimento técnico dos alunos, apresentar o novo repertório aprendido. É usual ver nestas apresentações uma forma de identificar quem terá maior potencial para prosseguir estudos musicais a um nível mais elevado. O que é proposta nesta apresentação é uma nova perspectiva sobre estas apresentações públicas: uma perspectiva formativa. Assim, propõe-se encarar as apresentações públicas como ferramenta ao dispôr do professor, ferramenta essa que pode permitir o desenvolvimento de motivação nos alunos, a aquisição e desenvolvimento de competências performativas, e contribuir para um incremento do estudo do instrumento por parte dos alunos.por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.21/2430
dc.language.isoengpor
dc.peerreviewednopor
dc.subjectPublic performancepor
dc.subjectMusic educationpor
dc.subjectInstrumental teachingpor
dc.subjectPerformance skillspor
dc.subjectAudiçõespor
dc.subjectConcertospor
dc.subjectAprendizagem musicalpor
dc.subjectEnsino instrumentalpor
dc.subjectCompetências performativaspor
dc.titleThe public performance: impact to music learning in conservatoire traditionpor
dc.typeconference object
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceLondrespor
rcaap.rightsopenAccesspor
rcaap.typeconferenceObjectpor

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
Guildhall School - Paper 2013 Abr 4 (Publish).pdf
Size:
83.35 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: