| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 207.33 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
Os sujeitos da pesquisa, em sua maioria não tinham
experiência docente por meio de uso de tecnologias na educação.
Os resultados apontam que processos de formação em que se
viabilize a prática dos conteúdos desenvolvidos de maneira
significativa, apresentam-se como um importante aliado no que
se refere ao uso efetivo das tecnologias na Educação.
The research subjects, in their majority had no teaching experience through the use of technology in education. The results indicate that processes of formation in which facilitates the circulation of content developed in a meaningful way, present themselves as an important ally when it comes to effective use of technology in education.
The research subjects, in their majority had no teaching experience through the use of technology in education. The results indicate that processes of formation in which facilitates the circulation of content developed in a meaningful way, present themselves as an important ally when it comes to effective use of technology in education.
Description
Keywords
Tecnologias da informação Formação Educação Technology Training Education
Pedagogical Context
Citation
Sondermann, D., Nobre, I., Maissiat, J., Passos, M. (2017) Tecnologias Educacionais e a Formação Docente: Da teoria às práticas pedagógicas in Ponte, C., Dodero, J. M., Silva, M. J. (2017) Atas do XIX Simpósio Internacional de Informática Educativa e VIII Encontro do CIED – III Encontro Internacional. (205-210) Lisboa: CIED – Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais
Publisher
CIED – Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais
