Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
405.41 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O texto propõe uma abordagem à obra do artista plástico Yonamine, (n.1975). A sua prática criativa convoca inúmeros recursos técnicos como a pintura, serigrafia, desenho, vídeo, grafitti, para criar instalações
onde se entrecruzam múltiplas temporalidades dos processos históricos e vivenciais, culturas urbanas, ícones dos mass media. A acumulação palimpséstica de referências, matérias e imagens é, finalmente, assinalada
por um olhar irónico sobre a história e sobre o presente.
Abstract: The text proposes an approach to the work of the artist Yonamine, (n.1975). His creative practice involves numerous technical resources such as painting, screen printing, drawing, video, graffiti, which dialogue in installations where multiple historical and experiential temporalities, urban cultures, mass media intersect. The palimpsestic accumulation of references, materials and images is finally marked by an ironic perspective on history and the present.
Abstract: The text proposes an approach to the work of the artist Yonamine, (n.1975). His creative practice involves numerous technical resources such as painting, screen printing, drawing, video, graffiti, which dialogue in installations where multiple historical and experiential temporalities, urban cultures, mass media intersect. The palimpsestic accumulation of references, materials and images is finally marked by an ironic perspective on history and the present.
Description
Keywords
Ironia Intervisualidade Pós-colonialidade Irony Intervisuality Postcoloniality
Citation
Pereira, Teresa Matos (2020) “Duplicidade, Ironia e Palimpsesto na obra de Yonamine”.In CROMA, Estudos Artísticos Volume 8, número 16, julho–dezembro 2020. pp.149-160.