Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
652.73 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
No presente artigo procura-se evidenciar a potencialidade do uso de saberes de natureza
teórica, técnica e prática, resultantes da participação em projectos de investigação científica e
intervenção para a formação em animação sociocultural – mais concretamente na sua vertente
socioeducativa. Com esta ilustração pretende-se sublinhar a potencialidade que a mobilização desses
saberes pode ter no âmbito da formação dos futuros profissionais em animação sociocultural,
designadamente, no domínio científico, no domínio técnico-metodológico, e ainda, no domínio da
profissionalização deste grupo profissional.
ABSTRACT: Reflection around the contribution of scientific research projects’ an social and educational intervention projects’ outcomes to professional animators trainning is the aim of this article. More specifically, is our intent to show the potentiality of these projects’ results and its relation with different kinds of professional knowledge such as theoretical, technical and practical required to these professionals practices’ and professionalization.
ABSTRACT: Reflection around the contribution of scientific research projects’ an social and educational intervention projects’ outcomes to professional animators trainning is the aim of this article. More specifically, is our intent to show the potentiality of these projects’ results and its relation with different kinds of professional knowledge such as theoretical, technical and practical required to these professionals practices’ and professionalization.
Description
Keywords
Animação sociocultural Conhecimento profissional Formação em animação sociocultural Sociocultural community development Professional knowledge Sociocultural community development professional trainning
Citation
Campos, Joana (2011) “Formação em Animação Sociocultural: contributos de projectos de investigação e intervenção socio-educativa”, Nuances: estudos sobre Educação, UNESP, Ano XVII, v. 18, nº19, pp 52-67, ISSN 2236-0441