Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
265.1 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O recreio no jardim-de-infância é um dos poucos espaços que resta para que as crianças
se encontrem e façam aquilo em que verdadeiramente são especialistas: brincar! Este deve
ser um espaço e um tempo valorizados, pois é aí que este grupo constrói as culturas que
o identificam e o distinguem como grupo geracional, distinto dos demais. Esta construção
de culturas faz-se através das interações inerentes ao ato de brincar.
Nesta sociedade globalizada, a competição e o sucesso académico fazem parte cada vez
mais cedo da vida das crianças. Assim, é importante devolver-lhes estes espaços e tempos
que lhes permitam brincar e jogar, uma vez que estas ações se assumem como
indispensáveis para o seu bem-estar e para o desenvolvimento saudável das suas
habilidades físicas, cognitivas, emocionais e sociais.
Abstract The kindergarten playground is one of few remaining places where kids can find themselves and do what they are truly experts at: playing! This must be a valorized space and time because there is where this group creates the cultures that identify anddistinguishes itself as a generational group, apart from the rest. This culture building is made through play inherent interactions. In this globalized society competition and academic success are part of kid’s lives. That’s why it’s important to understand and give them back space-time that allows them to play, once these actions are indispensable for their well-being and the healthy development of their physical, cognitive, emotional and social skills.
Abstract The kindergarten playground is one of few remaining places where kids can find themselves and do what they are truly experts at: playing! This must be a valorized space and time because there is where this group creates the cultures that identify anddistinguishes itself as a generational group, apart from the rest. This culture building is made through play inherent interactions. In this globalized society competition and academic success are part of kid’s lives. That’s why it’s important to understand and give them back space-time that allows them to play, once these actions are indispensable for their well-being and the healthy development of their physical, cognitive, emotional and social skills.
Description
Keywords
Jardim de infância Recreio Jogos Brincadeira Culturas de infância Kindergarten Playground Playful Play Childhood cultures
Citation
Azevedo, O., (2015) O recreio no Jardim de Infância: espaço e tempo para construção de culturas da Infância, Da Investigação às práticas, 6 (1), 132 – 156.
Publisher
CIED - Centro Interdisciplinar de Estudos Educacionais