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Authors
Abstract(s)
Esta dissertação trata da integração de uma solução de iluminação automóvel baseada na rede CAN, cobrindo as várias etapas do desenvolvimento da aplicação, desde a conceção da solução à descrição do software desenvolvido, passando pela explicação da seleção e da implementação do hardware. Inclui-se também um breve estudo sobre os sistemas de iluminação nos automóveis.
Para fundamentar esta dissertação, para além da rede CAN são apresentadas várias redes indispensáveis nos automóveis atuais, tais como a rede LIN, a rede FlexRay e a rede MOST, uma das razões para a escolha destas redes foi cada uma representar uma classe SAE distinta, classes essas que também são apresentadas.
Os resultados experimentais obtidos com a aplicação desenvolvida permitem concluir sobre o desempenho da rede CAN e dos periféricos associados, bem como da comunicação SPI.
Abstract: This dissertation treats the integration of an automotive lighting solution based on the CAN network, covering the various stages of application development, from solution conception to software developed description, through the explanation of the selection and implementation of hardware. It also includes a brief study of the lighting systems in automobiles. In support of this dissertation, shows in addition to the CAN network a variety of indispensables networks in today's automobiles, such as the LIN network, FlexRay network and MOST network, one of the reasons for choosing these networks was each represent a distinct SAE class, those classes are also presented. The experimental results obtained in the application developed allow to concludeon the performance of the CAN network and associated peripherals, and SPI communication.
Abstract: This dissertation treats the integration of an automotive lighting solution based on the CAN network, covering the various stages of application development, from solution conception to software developed description, through the explanation of the selection and implementation of hardware. It also includes a brief study of the lighting systems in automobiles. In support of this dissertation, shows in addition to the CAN network a variety of indispensables networks in today's automobiles, such as the LIN network, FlexRay network and MOST network, one of the reasons for choosing these networks was each represent a distinct SAE class, those classes are also presented. The experimental results obtained in the application developed allow to concludeon the performance of the CAN network and associated peripherals, and SPI communication.
Description
Dissertação para a obtenção do grau de Mestre em Engenharia Electrotécnica, Ramo de Automação e Eletrónica Industrial
Keywords
Iluminação automóvel Automotive lighting Rede de comunicação CAN CAN network Circuitos embebidos Embedded circuits Comunicação SPI SPI communication Ecrã táctil Touch screen Fio eletroluminescente Electroluminescent wire
Citation
FRANCISCO, João Pedro Estêvão - Solução de iluminação automóvel baseada na rede CAN. Lisboa: Instituto Superior de Engenharia de Lisboa, 2016. Dissertação de mestrado.
Publisher
Instituto Superior de Engenharia de Lisboa