Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
2.03 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente relatório intitulado A transição do Jardim de Infância para o 1º Ciclo
do Ensino Básico, é o resultado da minha Prática Profissional Supervisionada
desenvolvida no âmbito do Mestrado em Educação Pré- escolar da Escola Superior de
Educação de Lisboa.
Inicialmente é apresentada uma breve caracterização dos contextos
socioeducativos da creche e jardim-de-infância, da instituição onde se realizou a
prática. A partir dos mesmos desenvolvem-se as intencionalidades para a ação e
posteriormente uma análise reflexiva sobre a intervenção educativa.
De seguida é identificada a problemática, que surgiu no contexto de jardim- deinfância,
sala dos cinco anos, sobre a qual se irá realizar um estudo que fundamente o
plano de ação elaborado na instituição, para a transição das crianças da Educação
Pré-Escolar para o 1º Ciclo do Ensino Básico.
ABSTRACT This research reflects the study of the transition from pré-school to the 1st grade. It is also the result of my supervisioned professional practice developed during my master’s degree in the Escola Superior de Educação de Lisboa. This research begins with the description of the socio-economical context of the institution where all the research took place. After that it will be developed a serious analyses about the educational intervention. This research is focused on five years old children and all the issues that their transition to the first grade involve. It will also be made an action plan with this institution in order to promote a successful transition for this children. Finally, it will be made a serious reflection about all the difficulties during this intervention in PPS.
ABSTRACT This research reflects the study of the transition from pré-school to the 1st grade. It is also the result of my supervisioned professional practice developed during my master’s degree in the Escola Superior de Educação de Lisboa. This research begins with the description of the socio-economical context of the institution where all the research took place. After that it will be developed a serious analyses about the educational intervention. This research is focused on five years old children and all the issues that their transition to the first grade involve. It will also be made an action plan with this institution in order to promote a successful transition for this children. Finally, it will be made a serious reflection about all the difficulties during this intervention in PPS.
Description
Relatório da Prática Profissional Supervisionada
Mestrado em Educação Pré-Escolar
Keywords
Transição Mudança Articulação de conteúdos Continuidade educativa Transition Change Articulation of contents Educational continuity