Pereira, Teresa Matos2023-07-172023-07-172016978-989-8771-33-9http://hdl.handle.net/10400.21/16304Neste artigo irei debruçar-me sobre alguns projetos desenvolvidos pela artista argentina Claudia Contreras que, através da arte têxtil (costura, bordado ou colagem) trabalha a partir de referências ao período do terrorismo de Estado na Argentina (1976-1983), expondo as várias faces da violência, cumplicidades e sombras que pairam num espaço de intersubjetividades partilhadas.Abstract: In this communication I’ll analyze. some projects developed by the Argentine artist Claudia Contreras. Using textile art techniques (sewing, embroidery or collage) she works from references to the period of state terrorism in Argentina (1976-1983), exposing the various faces of violence, complicity and shadows hovering on a shared space of intersubjectivity.porArte têxtilTerrorismo de estadoIntervenção artísticaMemóriaTextile ArtState terrorismArts interventionMemorySuturar e Bordar: o têxtil como metáfora de identidade, memória e violência na obra de Claúdia ContrerasSew and embroider: the textile as identity, memory and violence metaphors in the work of Claudia Contrerasjournal article